Форум » Весемезэ эрзянь раськеденть /Все об эрзянском народе. » Эрзянская служба новостей/Эрзянь кулянь невтемакуро. (продолжение) » Ответить

Эрзянская служба новостей/Эрзянь кулянь невтемакуро. (продолжение)

Семен: EKN=ESN. ERZINFORM. ЭКН=ЭСН. Эрзянь кулянь невтемакурось. Эрзянская служба новостей. Эрзят! Ялгат! Ловнодо минек кулятнень эрьва чистэ! Чинек-венек! Тынськак пачтядо кулят эрзянь раськеденть! Эрзяне! Друзья! Читайте наши новости ежедневно! Круглосуточно! Сами присылайте новости об Эрзя народе!

Ответов - 301, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 All

Олен1: http://youtu.be/T-Vjm1zHIgk [ut]http://youtu.be/M7cnaSnKudE[/ut] [ut]http://youtu.be/M7cnaSnKudE[/ut] Тумай лелянь евтамонзо путыя видио.Сон тесе евтни мекс истят лемть сермадозь мемориалсость.

Эрзянь нилькс: Олен1 пишет: Тумай лелянь евтамонзо путыя видио. Сюконямот, Олен, эриванмонть кис!

Василиса: Олен1 пишет: Тумай лелянь евтамонзо путыя видио.Сон тесе евтни мекс истят лемть сермадозь мемориалсость. Ваны видеонть-пек мелезынь тусь...Сюк, Олен, сонзе кис тонеть...Ванан не таркатнень лангс-и седеем тосо-алкуксунь эрзянь таркатнень эйснэ. И Аношкин Николай Иванычне-сюконямот-покш тев кепець.


Matorchik))): Пек паро!!!

Эрзянь нилькс: Аноксазь истямо пшкадемань мельконёв(проект). Варштынк, эрзят. Ёвтынк меленк кувалманзо. Кинь ули мелезэ путомс эсь лемензэ алонзо, сёрмадодо, путсынек. ПРОЕКТ ОБРАЩЕНИЕ к делегату 6-го Всемирного конгресса финно-угорских народов Уважаемый делегат финно-угорского конгресса! К Вам лично, уважаемый делегат, обращаются эрзянские общественные организации с просьбой о поддержке соблюдения права Эрзя народа быть представленным на конгрессах финно-угорских народов и в Международном Консультативном Комитете финно-угорских народов в качестве равноправного и полноправного народа. В настоящее время это право нарушено. Эрзя народ на данном конгрессе подменен и представлен «мордвой». Несмотря на то, что список эрзянской делегации был официально, в установленные сроки, направлен в адрес г-на В. П. Маркова и в штаб-квартиру МККФУН (г.Хельсинки), нам не ответил ни В. Марков, ни МККФУН. Считаем, что отсутствие официальных ответов председателя МККФУН и штаб-квартиры МККФУН нарушает как решения МККФУН и Регламента конгресса, так и нормы европейской и финно-угорской этики. Считаем, что МККФУН, и его председатель В.П. Марков, сознательно не допустили к участию в 6-м Конгрессе финно-угорских народов делегацию Эрзя народа, сформированную в полном соответствии с решениями МККФУН и Регламентом конгресса. Вместо делегации от Эрзя народа на конгрессе присутствует «единая делегация мордовского народа». Право формирования делегации от Эрзя народа в нарушение решений МККФУН, без согласия эрзянских организаций, передано «мордве». Эрзянская часть этой «единой мордовской делегации» сформирована не эрзянскими общественными организациями, а мордовской организацией и властями Республики Мордовия, проводящими политику мордвинизации в отношении Эрзя народа. В составе «единой мордовской делегации» преобладают чиновники Республики Мордовия и руководители мордовской организации, публично призывавшие к отказу от национальности эрзя в пользу псевдоэтнонима «мордва», к созданию вместо живого эрзянского языка – ЕМЯ (единого мордовского языка). Уважаемый делегат финно-угорского конгресса! В связи с тем, что мы сами лишены возможности сделать заявление на Конгрессе по этой очень важной проблеме, убедительно просим лично Вас поставить вопрос о соблюдении права Эрзя народа участвовать в ММКФУН и в Конгрессах в качестве полноправного и равноправного народа. Обращаемся к Вам лично с этой просьбой лишь потому, что на наши обращения к Председателю МККФУН и в штаб-квартиру МККФУН мы ни разу не получили ответа. С надеждой на справедливость Исполком Конгресса Эрзя народа Заместитель председателя Исполкома Ерюшов Борис Алексеевич (Эрюш Вежай) Председатель правления Фонда спасения эрзянского языка, Эрзянь Инязор Мусалёв Григорий Дмитриевич (Кшуманцянь Пиргуж) Редактор газеты «Эрзянь Мастор» Четвергов Евгений Владимирович (Нуянь Видяз) Руководитель музея эрзянской культуры отдела Лукояновского краеведческого музея Аношкин Николай Иванович (Аношонь Тумай) Руководитель Интернет-сообщества «Эрзянь вал» Болькин Александр Григорьевич (Боляень Сыресь) Руководитель фолк-группы «Торама» Ромашкин Андрей Владимирович (Йовлань Андю)

Эрзянь нилькс: Саезь МариУвер И-вальмасто. Минек истя а эрси? А нам не надо марийского, нам русского языка достаточно! Пришли двое. Смотрю – марийцы. - Откуда? - Из Головят (деревня, не доезжая старой деревни Ашкаты). Нам нужно вот это… - Сто рублей… но на этой неделе акция «черемисам – скидка»…семьдесят, значит. Неожиданный ответ с недеревенским пафосом: «Мы не черемисы! Мы – чистокровные русские!». Именно так и сказали. «Чистокровные». Хорошо, говорю, тогда сто рублей… Двое отвернулись, полминуты молчали, потом хором: «Мы марийцы, мы марийцы!» Обошлись без скидки.

Эрзянь нилькс: Пшкадемась эрзянькельсэ. Мезе витемс? Модамасторонь суоминь-угрань раськень 6-це инекужонь делегатонтень ПШКАДЕМА Арневикс суоминь-угрань инекужонь делегат! Витьсэ тонь лемс, арневикс делегат, пшкадить эрзянь ломанень вейсэндявкстнэ вешема марто – лездамс Эрзя раськентень улемс суоминь-угрань инекужотнесэ ды Раськеютконь Арсемкужосонть вейкетькс-пешксе права марто раськекс. Неень шкастонть те правась колазь. Эрзя раськенть те инекужосонть полавтызь, тарказонзо аравтозь «мордва»-сь. Сень лангс апак вано, зярдо эрзянь делегациянь лемрисьмесь шкастонзо ды кода эряви теезель, ды максозель В.П. Марков азоронтень ды МККФУН-онь аштема таркас (Хельсинки ош), венькс тенек эзть максо а В. Марков, а МККФУН-ось. Ловтано, МКФУН-онь прявтонть ды МККФУН-онь аштема таркастонзо миненек эрявикс венькстнэнь арасьчись, колси МККФУН-онь мельпутомксонзо, инекужонть ютавтома лувонзо, истяяк европань ды суоминь-угранть прянь ветямо лувонть. Ловтано, МККФУН-ось, В.П. Марков прявтозо, чарькодезь мельсэ эзизь нолда Эрзя раськень делегациянть суоминь-угрань 6-це инекужонть ютавтомас, тень пингстэ парсте содазь – эрзянь делегациясь путозельь-теезельь истя, кода кармавтсть МККФун-онь мельпутовкстнэ ды инекужонь ютавтома Лувось. Эрзянь раськень делегациянть таркас инекужосонть ашти «единая делегация мордовского народа». Эрзянь ломанень вейсэндявкстнэнь апак кевкстне, МККФУН-онь мельпутомкстнэнь колсезь, Эрзя раськенть пельде делегациянь пурнамось-теемась максозь «мордва»-нтень. «Единой мордовской делегации» эрзянь пельксэсь пурназь-кемекстазь аволь эрзянь ломанень вейсэндявкстнэсэ, сон кемекстазь «мордвань» вейсэндявкссо ды Мордовия Республикань кирдивийсэнть, конат Эрзя раськенть коряс ютавтыть мордвинизациянь политиканть. «Единая мордовская делегация»-нть ютксо седе ламот аштить Республика Мордовия чиновниктне ды «мордва»-нь вейсэндявксонь прявтнэ, конат панжадо тердсть эрзятнень ёртомс Эрзя лементь ды лемдямс эрзятненень эсь пряст «мордва»-кс, эрзянь келенть таркас теемс – ЕМЯ (единый мордовский язык). Арневикс суоминь-угрань инекужонь делегат! Секс, мекс минек а нолдасамизь теемс яволявтома те важов кевкстеманть кувалт инекужосонть, пек вештано тонь витьстэ стявтомс инекужосонть кевкстеманть: улезэ Эрзя раськесь эсь пешксень-вейкетькс правасонзо МККФУН-онь тевсэ, Инекужонь ютавтомасо. Пшкатдяно витьстэ тонеть ансяк секс, мекс минек пшкадематнень лангс а МККФУН-онь Прявтонть пельде, а МККФУН-онь аштема таркастонть, миненек вестькак кодамояк венсть эзть максне. Видечис кемезь Эрзянь Инекужонь Тевтопавтомакурось, Тевтопавтомакуронь прявтонть полавтыцязо Ерюшов Борис Алексеевич (Эрюш Вежай) Эрзянь келень идема лезэпаргонь ветямкуронь прявтось Эрзянь Инязор Мусалёв Григорий Дмитриевич (Кшуманцянь Пиргуж) «Эрзянь Мастор» кулялопанть прявтвитниесь Четвергов Евгений Владимирович (Нуянь Видяз) Лукоянов ошонь масторсодамонь музеень пельксэнь, Эрзянь музеень прявтось Аношкин Николай Иванович (Аношонь Тумай) «Эрзянь вал» Интернет-куронь прявтось Болькин Александр Григорьевич (Боляень Сыресь) «Торама» раськень седямо-морамо куронь прявтось Ромашкин Андрей Владимирович (Йовлань Андю) Казахстан масторонь эрзятнень пельде ломань, артыця Кувакин Иван Анатольевич (Кувакань Азор)

volgin Andrei: Грушин лемсэ промкссо колмоце раськекоцтость кепедема.

Эрзянь нилькс: volgin Andrei пишет: Грушин лемсэ промкссо колмоце раськекоцтость кепедема. Паро эрзянь тев марто!

Эрзянь нилькс: РЕЛИКВИЯ 1905 года В России ныне повышенный интерес к истории Отечества. Президентом России Д.А.Медведевым 2012 год объявлен Годом Истории России. На этот год падают три юбилея великих событий 1612 года , 1812 года и 95 лет Октябрьской революции. Во всех этих событиях имел прямое участие эрзянский народ. Но и другие события не менее важны. К примеру,100-летие первой русской революции в «демократической» России никак не отмечалось, власти стыдливо умолчали его значение в жизни страны, а также не освещена позорная война с Японией царского самодержавия. Музейная работа Эрзянского Музея отслеживает судьбы соотечественников и часто, совсем неожиданно история напоминает о себе принесенными в музей людьми реликвиями. Об этой истории, я знал по наслышке, есть что-то в музеях, но реликвия «оружие самодержавия» не думал что сохранился до наших дней. Это маленькая книжка: «Новый Завет и Псалтырь». За место снарядов и патронов, на русско-японский фронт отправляли эшелонами религиозную церковную литературу. Также и русский флот не имел в достатке боевых средств и снарядов. Но зато, каждому солдату или матросу выдавался комплект церковной макулатуры. Бизнес и коррупция РПЦ было налицо, на крови миллиона солдат. Сизов Фёдор Васильевич родился 1886 году в эрзянском селе Иваньбиё. Рос в бедной крестьянской семье, нужда и тяжелый труд перенес сызмала. Работал батраком, по найму в имении помещика, пока крепкого парня не отправили служить в царскую армию. Его зачислили во флот, на знаменитый крейсер «Варяг». Вскоре его зачислили в команду конанерской лодки-миноносца «Кореец». Работа была опасная и многие матросы были суеверными. Служба оправдывалась риском. Час испытания выпало в русско-японской войне, перед отправкой русской эскадры, на судна явились попы, навешивали нательные кресты, одаривали карманными «Евангелиями», отпускали грехи. В бою с японской армадой героически гибнет крейсер Варяг, потоплена конанерская лодка, в которой был Фёдор Сизов. Молодому парню было не до «последнего парада», оставшиеся в живых матросы барахтались в воде. Сизов поплыл в сторону берега. В штанине в кармана мешала книжка, хотел ее выбросить, но передумал. Сунул в зубы завязку книги и так доплыл. Многие могли подумать, что святое писание спасло ему жизнь, однако Сизов не стал религиозным человеком. До армии с 17 лет успел нахвататься революционных идей. В Иваньбиё работал нелегальный марксисткий кружок. На флоте тоже были революционные настроения. Вернувшийся домой он участвовал декабрьском восстании эрзян села. Дошло до расстрела на поражение жандармами людей, были убитые и раненые. Вскоре облава арестовала 18 человек, босыми, в одних почтанниках по снегу повели их в Лукояновскую тюрьму. Мужики получили разные сроки сидки. Зачинщиков отправили на каторгу в Сибирь. Герой»Варяга» отделался легко, отсидел несколько месяцев в Лукояновской тюрьме был отпущен. Сохранено за ним царское пособие за героизм. А книга стала агитационной реликвией , «оружием империи», направленной против самодержавия. Ныне она в частной коллекции. Н.Аношкин.

Ильконь Микай: А может сохранились какие-то воспоминания самого Фёдора, чтобы уж не судить столь однозначно о тех давних событиях???

Эрзянь нилькс: Ильконь Микай пишет: А может сохранились какие-то воспоминания самого Фёдора, чтобы уж не судить столь однозначно о тех давних событиях??? Улема, пшкадят те кевкстеманть марто Тумай атянтень? И-тешксэнзэ, эрявиндеряйть, макссынь.

Эрзянь нилькс: Пек мелезэм тусь мороськак, сонсь эриванмоськак: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7SFrLyu3VmM Янксемакс, аволь весе валтнэ вадрясто марявить-чарькодевить... Инеськеть, кие содасынзе, сёрмадынк моронь валтнэнь тезэнь....

Эрзянь нилькс: Велень Озкс 2012. Ванмонь теицясь В. Бильдяев.

Эрзянь нилькс: Пшкадемат. http://finugor.ru/node/24063

Эрзянь нилькс: В ознаменование 1000-летия в Мордовии учреждена медаль 16 июля 2012 Anna В Мордовии в ознаменование 1000-летия единения мордовского народа с народами Российского государства» учреждена государственная награда – медаль «За заслуги». Как сообщает ИА «МордовМедиа», данной наградой будет оценен значимый вклад в подготовку к знаменательному событию. По сообщению сервера органов государственной власти РМ, ею будут награждать за заслуги в укреплении дружбы народов, межнационального мира и согласия, за большой вклад в социально-экономическое развитие Мордовии. Обладателю медали «За заслуги» полагается прибавка к пенсии в размере 300 рублей в месяц при условии, если получатель не занимается каким-либо оплачиваемым видом деятельности. Можно предположить, что теперь ею будут награждаться те эрзяне и мокшане, которые публично будут отказываться от национальности Эрзя и Мокша в пользу национальности "мордовец" и отказыватья от родных эрзянского и мокшанского языков?

Эрзянь нилькс: Д.Т. Надькин профессоронть арсеманзо: http://uralistica.com/profiles/blogs/2161342:BlogPost:159916?xg_source=activity

Василиса: Эрзянь нилькс пишет: Д.Т. Надькин профессоронть арсеманзо: Парсте Надькин сёрмаць!!

Овтонь Чавиця: Сюкпря Эрюш мазый ванмонь кисэ.

Эрзянь нилькс: Инфоцентр FINUGOR ищет авторов 18.07.2012, 15:27 — administrator Уважаемые журналисты, общественные деятели, активисты и все те, кто стремится сохранить самосознание, языки и культуры финно-угорских и самодийских народов! Информационный центр финно-угорских народов FINUGOR приглашает к сотрудничеству авторов для подготовки новостей, статей, интервью и иных журналистских материалов о жизни народов уральской языковой семьи. От кандидатов требуется наличие способности самостоятельно собирать информацию о текущих событиях, уметь общаться с ньюсмейкерами и комментаторами, писать тексты на русском языке, фотографировать. Для получения информации и комментариев из Венгрии, Финляндии, Эстонии необходимо владеть английским языком на разговорном уровне. Важно знание финно-угорской тематики – например, не путать водь с ижорой, финнов-ингерманландцев с финнами, коми-зырян с коми-пермяками, мокшан с эрзянами, президентов финно-угорских стран и глав регионов. Опыт журналистской работы, владение финно-угорскими языками – приветствуются. Необходимые качества для журналистики: интерес к теме, работоспособность, ответственность, энергичность, коммуникабельность. Место проживания значения не имеет, поскольку возможна дистанционная работа, для чего требуются навыки работы с современными коммуникационными устройствами и программами. Выполненная работа оплачивается гонорарами. Авторы, регулярно и часто предоставляющие качественные материалы, могут рассчитывать на включение в штат Инфоцентра. Резюме присылать на E-mail: popov@komionline.ru, факс +7 (8212) 44-84-84 (пометка: FINUGOR). .

volgin Andrei: Недавно обнаружил среди старого хлама в деревенском амбаре вот такую вещицу. Кажется это основание прялки. Заинтересовали вырезанные на ней надписи и линии. Если с надписью "Степан Одушкин" все более менее ясно, то с линиями не все так просто. Что они означают? Отголосок ли это древних узоров эрзя, родовой ли знак, предположим "Одушкиных", или образец примитивного деревенского творчества? У кого есть какие мысли? Судя по обозначению "1930" надписи (не прялке!)-82 года. А сколько самой прялке? Судя по структуре дерева она такая же рыхлая как древние упавшие кресты на местном Старокутушском кладбище.

Эрзянь нилькс: volgin Andrei пишет: Отголосок ли это древних узоров эрзя, родовой ли знак, предположим "Одушкиных", или образец примитивного деревенского творчества? У кого есть какие мысли? Судя по обозначению "1930" надписи (не прялке!)-82 года. А сколько самой прялке? Судя по структуре дерева она такая же рыхлая как древние упавшие кресты на местном Старокутушском кладбище. Спасибо за фото, Андрей. Резные знаки, по -моему, отражают типичный стиль резьбы и эрзянских тешксов. По знакам изображенным, лучше проконсультироваться с Аношонь Тумаем - директором эрзянского музея. и резчиками Вирь Тавлы. Дерево, по моему - липа.

Овтонь Чавиця: Кода эрзякс лемезэ? Стувтовсь монень. Штэрьдема? Эйсэнзэ штэрдильть ревень пона.

Олен1: Минек мерить прялкадость -штере.

vijan: штере - веретено. штердемантень мерить эрзякс пряха.

Эрзянь нилькс: vijan пишет: штердемантень мерить эрзякс пряха. Тесэ невтезь штердема пакарень алксось. Сонсь пакаресь (верьце пельксэсь) ёвкстави пакарень алксоссонть пелезь-чапозь варянтень. Пакаренть лангс понгавтови пона пакшось, конастонть пряхасонть штердеви суресь. Пакаренть алксонть ланс озыль штердицясь. Эсь сталмосонзо сон кеместэ свистиль-кирдиль пакаренть. Илязо айгшеве. Керш кедьсэнть сон таргиль-сювиль пона пакшстонь чевте-кавшаня сурине, кона ютыль пряхань эвтимантень-ёронтень (челнок). Вить кедьсэ витневиль штердевиця суресь, седе парсте ды ладс тапардоволь ёронть лангс. Пакарь алксонь лазось - штердицянть пукшонзо ало. Аштека истя штердемстэ чинь чоп... Пукшот матрави-стомави.... Истя штердильть эрзянь аватне пряхасо. Штересэ ( веретено) - седеяк штердемась стакаль. Пряха станось - чаравтови вить пильгесэнть. Штересь - велявтневи сур прясо. Те седе стака. Ты седе састо моли штердемась. Пряха станось - те ульнесь се пингень ХАЙ ТЭК-екекс...

Инзейне1: Ораньбуень Кеченьбуе велень одирьва щерьди пона.Вановксось теезь 1927 иестэ васенце лингвистической экспедициясо ,се иестэсть минек велесэ ульнесь Рябов А.П. лелясь.

Эрзянь нилькс: Инзейне1 пишет: Ораньбуень Кеченьбуе велень одирьва щерьди пона. Сюконямот, Инзейне.

Эрзянь нилькс: Как "мордва" пишет об эрзянском празднике-молении "Велень Озкс": http://izvmor.ru/news/view/12240 Слова "эрзя", "эрзянский" полностью заменены на "мордва" и "мордовский". Политика "мордвинизации" эрзя народа продолжается...

Олеш: Эрзянь нилькс пишет: Как "мордва" пишет об эрзянском празднике-молении "Велень Озкс" Мардвась, видестэ, эли аволь, беряньстэ, эли парсте, но сермадсь Велень озксто. А мекс эрзятне эзизь сёрмадо эсест вановтост озкстонть?? Эли минь машттано ансяк севномо ды сялдомо лиятнень??? Яла учитяно, зярдо кисэнек кияк тень тейсы? Неть кемень строчкатнень...

Инзейне1: Олеш пишет: Мардвась, видестэ, эли аволь, беряньстэ, эли парсте, но сермадсь Велень озксто. А мекс эрзятне эзизь сёрмадо эсест вановтост озкстонть?? Эли минь машттано ансяк севномо ды сялдомо лиятнень??? Яла учитяно, зярдо кисэнек кияк тень тейсы? Неть кемень строчкатнень... сермадозь ули и вановкст путозь ды видеояк ули,совсек седе сеетьстэ эрзянь куротнева,ловнок,ванснек.

Олеш: Инзейне1 пишет: совсек седе сеетьстэ эрзянь куротнева Инзейне, инеськеть, ссылкине а максат те Велень Озксонь статьянть лангс???

Инзейне1: Олеш пишет: Инзейне, инеськеть, ссылкине а максат те Велень Озксонь статьянть лангс??? Совак Эрзянь Вал курос,тосо весе ули.

Эрзянь нилькс: Олеш пишет: севномо ды сялдомо лиятнень??? Койсэть, ялгай, эряволь шнамс мордвинизациянть? "Лиятнень" мон киньгак а сялдан ды а сёвнан. Мон сялдан ды пачк каман сялдомо мордвинизациянть. Нолдык чумом, бути теньсэ ули чумом.

Олеш: Эрзянь нилькс пишет: Койсэть, ялгай, эряволь шнамс мордвинизациянть? Нама аволь. Монь койсэ, миненек эстенек эряви сермадомс эсенек арсеманок-тевенек. Теде кортан...

витя-леляй: В продолжение темы:"Жители сельского поселения Захаркино Сергиевского района отметили 225-летие своей малой родины.На торжествах в "Городе мастеров" можно было увидеть работы талантливых захаркинцев,попробовать национальные мордовские блюда,услышать выступление местного народного ансамбля "Карголей"(Саезь кулялопасто"Социальная газета" 7.07.2012 г.). Политика"мордвинизации" ведётся в СМИ и в Самарской области.

Маол: ансамбля "Карголей" Минекгак велень чиресэ карголей ули. Ансяк карготне умок тов эзть сакшно, секскак ней "карго" мерить "муха"-нте, а "карво" валось истувтовсь Что касается "мордвинизации". На мой взгляд не стоит столь остро сосредотачивать на ней внимание, этот процесс всё равно не изменится пока есть мордовия. Большинство придерживается устаревшей русскоязычной идентификации - "мордва", "мордовский" и как говорится фиг с ними, мы-же придерживаемся позиции усиления роли всего родного и главным образом этнонима с целью повышения национального самосознания и соответственно повышения устойчивости к русификации. И по сути официально придерживаемся этой точки зрения с 95 года.

Эрзянь нилькс: Маол пишет: И по сути официально придерживаемся этой точки зрения с 95 года. Зэмень коряс аламодо седе икеле. (Васенце ломанесь, кона тенень кундась - те Степан Эрьзя... ))) Декларациянок, нама, ульнесь кемекстазь 1995 иестэ. Эрзя лементь кис аштемась ушодовсь 20-це пингенть ушодома иетнестэ, Эрзянь-Мокшонь Раськемасторонть теемстэ.... Карголейде.... Монь родось самай Захарка велестэ. Тосо ули Эрькелей кудо куринка. А весть ютнинь вишка пингстэ те куринкаванть.... Карголейнесь а васололь Захарка велестэнть. Прыль Пекше лейс. Тосо пизэть тейнильть каргот. Андрей покштям ёвлесь: пизэнь теемстэ карготне киштильть а покш тикше штеме лангсо ды морыльть: - Турлу-тут, турлу-тут....

Сыресь Боляень: Маол пишет: Что касается "мордвинизации". На мой взгляд не стоит столь остро сосредотачивать на ней внимание, Шумбра ульть, Маол! Паряк неть валтнэнь кис мордватненень эряви тонеть медаль максомс. (такодамо маринь теезь а умок) Васенцесь, сехтей покш тёкшмелесь эрзятнень течи -каямс "мордва " сивексэнть. Мартонзо каямс весе беряненть, весе "орматнень", весень, мезе пурнавсь "мордва" лементень ды перьканзо... Раськесь ушодови лемстэ! Паряк ракавлить, бути кияк Украинасо меревель: -"Паро, ялгат, лемдясынек масторонок Хохляндиякс"? Течи минь "не столь остро сосредотачиваем", ванды кишттяно сэрдятнень калмолангсо, тешкстатано "тыщалетие единения". Нама, чарькодеви, косто саевсть валонт. Кирдивиень пропагандась а чатьмони ды а оймси. Кирдивиесь несы пезэ (Системась ланга ды потмова пешксе апкажсо), секс чинек венек марятано"Да ладно, какая уже разница, мордва, эрзяне, русские? Все мы один народ!". Те истя, ды аламодо аволь истя. Ламот зыянтнэ минек "рузонь ломантнень" марто вейкеть ды вейсэнь, те истя. Ансяк, васенцеде, "ильведевксэнь витнемась" эрьванть эсензэ, ды омбоцеде, рузонь раськенть ды келенть кияк а изни течи! Эрзятнеде истя а мерян, ты тонгак истя а ёвтат, Маол. Течинь сехтей покш тевесь минек, идемс ЭРЗЯ лементь, каямс, "мордва" нарьгамо валонть, мееле моли, ды тестэ лиси, келень ды Раськень идемась,"Мордовия" мекердезь валонть Эрзя-Мокшонь лементь лангс полавтомась, ды седе тов... Те аволь ансяк монь мелесь. Кавто тарготт ютасть, кортынь Маризь Кемаль марто, сон тешкстась: "Весе ушодови ЭРЗЯ лементь велявтомадонть!" Ды, нама ламот лият истя арсить, Маол! Кода тосо сёрмалекшнесть еврейтне? Васняяк ульнесь ВАЛ. Те валось минек туртов течи -ЭРЗЯ! Иля кежиявтне, церакась тон превей, кеман чарькудят, мейсь валон аламодо черень каршо... Моли торпинге, тёжа иеть, эрьва кода, зярдо леднемапельсэ, зярдо валсо кода ней. Ойматано -изнясамизь -ёматано, ёми Эрзянь келесь ды Раськесь мартонзо. Паро те, берянь весе Масторонь Ломанькуронь (человечества) касоманть ёндо ванозь? Мон а содан. Ансяк истямо "эсь койсэ арсемась" (вариант) мелезэнь а туи. А тонеть?

Эрзянь нилькс: Видестэ, койсэм, пек видестэ сёрмадсь Сыресь.



полная версия страницы