Форум » Весемезэ эрзянь раськеденть /Все об эрзянском народе. » Эрзянская служба новостей/Эрзянь кулянь невтемакуро. (продолжение) » Ответить

Эрзянская служба новостей/Эрзянь кулянь невтемакуро. (продолжение)

Семен: EKN=ESN. ERZINFORM. ЭКН=ЭСН. Эрзянь кулянь невтемакурось. Эрзянская служба новостей. Эрзят! Ялгат! Ловнодо минек кулятнень эрьва чистэ! Чинек-венек! Тынськак пачтядо кулят эрзянь раськеденть! Эрзяне! Друзья! Читайте наши новости ежедневно! Круглосуточно! Сами присылайте новости об Эрзя народе!

Ответов - 301, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 All

Инзейне1: Эрзянь нилькс пишет: Тесэ пек парсте моры эрзякс паро эрзянь цёра: "Русь жива" от отца Евгения В заключительном гала-концерте третьего международного фестиваля военной песни «Наследники победы», состоявшемся 20 декабря в Москве, принял участие и священник из села Чукалы Ардатовского района Евгений Самаркин. Он был приглашен на фестиваль в качестве почетного гостя и спел на концерте песню «Русь жива», горячо принятую зрителями. «Русь жива» - так называется и диск духовных песен, записанный о. Евгением в этом году. В него вошли 26 песен, в числе которых есть и малоизвестные, переданные ему верующими. К примеру, песню «Старость» он услышал от 93-летней бабушки, к которой ездил в село, где та проживает. И пусть неизвестны авторы многих песен, их слагала бессмертная душа простого народа. Потому-то организаторы фестиваля запомнили прошлогоднего его участника из мордовской глубинки и пригласили священника в Москву. Песня «Русь жива» вошла в диск фестиваля. http://www.izvmor.ru/article_5188.html Лауреат 1 степени – Евгений Самаркин. Священник из Ардатовского района Мордовии прославился на всю Россию. Как сообщает корр. Отец Евгений (Самаркин) из села Чукалы стал постоянным участником фестиваля военной песни "Наследники Победы", а на прошедшем в декабре концерте батюшка покорил всех слушателей своей песней "Русь жива". У поющего священника вышел целый диск с духовными песнями, который с большим успехом разошелся среди прихожан. Отец Евгений поведал о том, как обрел путь к Богу. В детстве мальчик Женя вместе с семьей жил в доме возле кладбища, поэтому изначально был близок к Богу. Старушки-богомолки, которые фактически и сохранили религию в период советской власти, всегда прибегали в крайнюю избу за помощью, в чем Женя никогда не отказывал. "Через них и в религию пришел. Заинтересовали они меня, начал помогать местному батюшке в храме. Бабки меня научили обрядам и молитвам. Много через них я хорошего узнал. Сейчас это уже все не то, много зла от них, не от Бога знахарство стало. Другие времена пришли", - прокомментировал батюшка. "И песни через старушек родились. Никакой музыке я не учился, а заслушивался всегда церковными песнопениями. И пришла мне мысль в голову - умрет эта старушка, и песня с ней умрет, не будет уже больше этих историй и радости такой душевной. Вот и стал записывать", - рассказал отец Евгений. Потом батюшка напевал эти мотивы на магнитофонную кассету, но они путались и рвались при перемотке. Тогда священник пришел в первый попавшийся офис и попросил записать песни на диск. "Помог мне татарин. Все переписал и посоветовал сделать профессиональную запись, дал телефон студии. Вот так всем миром, на пожертвования и через помощь добрых людей и родился диск "Русь жива". Я только барабаны просил из аранжировки убрать - это ведь не современная музыка, она для души", - поведал поющий батюшка. Слава о мордовском священнике докатилась и до Москвы. Организаторы международного фестиваля "Наследники победы" специально приезжали в республику, чтобы пригласить певца-самоучку выступить на столичной сцене. "Я в первый раз ужасно волновался, боялся, что мне не разрешат петь религиозные песни. Но у меня все получилось, всем зрителям очень понравились мои песни, многие просили меня диск подарить", - отметил отец Евгений. Он и сейчас продолжает кропотливо собирать религиозные песни, готовит к выходу новый диск. Церковный служитель, никогда не обучавшийся музыке, уверен, что эти песни не должны умереть, в них живет Бог, они приносят людям спокойствие и радость, укрепляют их веру. А помимо религиозной составляющей этого большого дела, здесь есть и несомненная историческая значимость - песни, которые жили веками, будут сохранены для потомков. http://www.naslednikipobedi.ru/samarkin/

Инзейне1: Эрзянь нилькс пишет: Тесэ пек парсте моры эрзякс паро эрзянь цёра: http://vkontakte.ru/gsearch.php?section=audio&c[q]=Евгений%20Самаркин Моронь валтнэнь тей совавтынзе Маторкина Танюш. Весе юты Бути киньгак марят, Лангат мерсь беряньстэ, Бути сельмс теть евтась кельме валт. Весе, мезе ули, виеть-ежот вансты Чатьмонемасо кежде идек прят. Эрьвась соды седе, Кона марто стака Кода мель а ванат, а савтови тенст. Свал стяко авардемс – эрямось кувака. Нусманясто яказь, ламо потмот ченгсть. Мороюткось: Весе юты, весе юты, весе юты, Ды апаронть прок саласы чадыведь. Валдо ойме, лембе седей Пазось путы Ды марясак, кенярксось чачи мекев. Бути марят, потмот кежей толсо палы, Бути кедеть сыргси покордыцят лангс Ледстик тон мелезэть Верепазонь валонть, Кода сон эйсэнек эрямо тонавтсь: Апаро теицят, сёвныцят, паницят Свал эряви вечкемс, паросо пандомс. Псистэ кисэст озномс, улемс тенст лездыцякс, Эсь эрямонь крестонть сэтьместэ кандомс. Мороюткось: Весе юты, весе юты, весе юты, Ды апаронть прок саласы чадыведь. Валдо ойме, лембе седей Пазось путы Ды марясак, кенярксось чачи мекев. Весе юты, весе юты, весе юты, Ды апаронть прок саласы чадыведь. Валдо ойме, лембе седей Пазось путы Ды марясак, кенярксось чачи мекев. Кадык лезды Пазось тенек Свал вечкемс вейкень-вейкень. Кадык гайги морось Вишка шкасто саезь мон арсилинь, Кода бу понгомс покш сцена лангс. Ней вана аштян икеленк, Капшан невтемс умонь велем, Весенень тыненк моро морамс. Мороюткось: Кадык гайги эсень ладсевкс морось, Кадык маряст монь весе масторось, Кода моры велень, эрзянь церась, Кодамо Пазось часия тень макссь! Те мородонть ломанесь авардевсь, Кунсолы рунгось, чевтьстэ пейдезевсь, А евтавишка потсон мельспарось, Зярдо тыненк моран эсень морость. А онкстави монень весе парось, Конань тень теизь тетям-авам, Кода евтынь васень валом, Кода якилинь аксялов, Весе теде моросон моран. Мороюткось: Кадык гайги эсень ладсевкс морось, Кадык маряст монь весе масторось, Кода моры велень, эрзянь церась, Кодамо Пазось часия тень макссь! Те мородонть ломанесь авардевсь, Кунсолы рунгось, чевтьстэ пейдезевсь. А евтавишка потсон мельспарось, Зярдо тыненк моран эсень морость. Од порань церакс ламо ледстнемат, Эйзэст мельс путан ансяк ней. Сэредсти васень вечкемась, Валскес ушова чийнемась, А сэреди морыця седей. Мороюткось: Кадык гайги эсень ладсевкс морось, Кадык маряст монь весе масторось, Кода моры велень, эрзянь церась, Кодамо Пазось часия тень макссь! Те мородонть ломанесь авардевсь, Кунсолы рунгось, чевтьстэ пейдезевсь. А евтавишка потсон мельспарось, Зярдо тыненк моран эсень морость. Эйкакшпингем Капшить эйкакштне, школав чиить, Раксить, тылкаить ялгаст. Зярдо-бути сынст кирдакш ульнинь, Пек вечкилия се шкасть. Эзь неяво, кода сон ютась. Тунда, празь ловокс солась. Исень эриксчись тень иеть макссь Удалов лиядсь мазый эйкакш шкась. Мороюткось: Кода мон улевлинь эйкакшокс, Кода мон улевлинь а покшокс. Авань кедь песэ мон ютавлинь, Моданть лангсо сон – сех монень питней! Те порастонть тон а кирдят кежть, Те порастонть арасть стака тевть. Потмо ежот шожда, сельметь ванькст, Содат ансяк кудонь тансть. Эйкакшпингстэ олясат чинь-чоп, А совсят овсе кудов. Бути ансяк саят кши кочом Ды чиезь мекев, налксеме ушов! Мороюткось: Кода мон улевлинь эйкакшокс, Кода мон улевлинь а покшокс. Авань кедь песэ мон ютавлинь, Моданть лангсо сон – сех монень питней! Те порастонть тон а кирдят кежть, Те порастонть арасть стака тевть. Потмо ежот шожда, сельметь ванькст, Содат ансяк кудонь тансть. Пазоськак вечкиль вишка эйкакшт, Тердиль эйсэст, баславиль. Истятнэнь вере – валдо таркаст, Кода бу сынст юткс монгак понговлинь! Мороюткось: Кода мон улевлинь эйкакшокс, Кода мон улевлинь а покшокс. Авань кедь песэ мон ютавлинь, Моданть лангсо сон – сех монень питней! Те порастонть тон а кирдят кежть, Те порастонть арасть стака тевть. Потмо ежот шожда, сельметь ванькст, Содат ансяк кудонь, кудонь содат тансть. Кода мон улевлинь эйкакшокс, Кода мон улевлинь а покшокс. Авань кедь песэ мон ютавлинь, Экакшпора, велявт тень!

Инзейне1: Эрзянь нилькс пишет: цитата: Тесэ пек парсте моры эрзякс паро эрзянь цёра: http://vkontakte.ru/gsearch.php?section=audio&c[q]=Евгений%20Самаркин Полавтызи Сантяй Паро тевть 1.Зярс тесэ тон моданть ланга якат, Кевкстемасо чават пря. Мейсь шкань-шкань ойментень стака, Вешнят тарка – а муят. Неень шумбрачись, нама, а максы, Пек вечкемс-ледстнемс ойме. Ансяк сестэ лексти сон олясто, Зярдо Пазонь теи тев. Вишка, шожда нармунекс кепетят, Озксось ды кемемась эйсэть ветить. Ловнозь иеть моданть лангсо эрят, Сы шкась ды ойметь саеви верев. Кодат паро тевть тесэ тон теить, Весе сынь ютыть, ютыть икелеть. Валдо киява оймесэть кандыть, Пазонть вакс тарка анокстыть ванды, ванды, ванды… 2.Бути каршот вастат тон пурныця, Каик, максык панарот. Косто неят ломань авардиця, Сельмензэ нарды курок. Марят кияк середемасо (середьмасо- диал.)стоми, Капшак вачамонзо тон. Вачо лиядсь ломансь, кудовтомо, Симдик-андык вадрясто. Вишка, шожда нармунекс кепетят, Озксось ды кемемась эйсэть ветить. Ловнозь иеть моданть лангсо эрят, Сы шкась ды ойметь саеви верев. Кодат паро тевть тесэ тон теить, Весе сынь ютыть, ютыть икелеть. Валдо киява оймесэть кандыть, Пазонть вакс тарка анокстыть ванды, ванды, ванды… Вишка, шожда нармунекс кепетят, Озксось ды кемемась эйсэть ветить. Ловнозь иеть моданть лангсо эрят, Сы шкась ды ойметь саеви верев. Вишка, шожда нармунекс кепетят, Озксось ды кемемась эйсэть ветить. Ловнозь иеть моданть лангсо эрят, Сы шкась ды ойметь саеви верев. Кодат паро тевть тесэ тон теить, Весе сынь ютыть, ютыть икелеть. Валдо киява оймесэть кандыть, Пазонть вакс тарка анокстыть ванды, ванды, ванды…


volgin Andrei: 7 января 2011 исполнилось 155 лет со дня рождения Ивана Николаевича Смирнова (1856-1904) - российского историка и этнографа, ординарного профессора Казанского университета по кафедре всеобщей истории. Важность трудов Смирнова И.Н. заключалась в том, что в них на основе анализа различных письменных сведений разных авторов и собранных им лично данных об истории, культуре, верованиях восточно-финских народов Российской Империи он сделал попытку их систематизации и изложения с академической точки зрения. Смирнов И.Н. подверг критике принцип беллетристики практикуемый в тогдашней литературе при изложении этнографических сведений. Важнейшее его сочинение: "Восточные финны, историко-этнографический очерк. Т. I. Приволжская, или Булгарская, группа. Ч. I. Черемисы, ч. II. Мордва Т. II. Прикамская, или Пермская, группа. Ч. I. Вотяки, ч. II. Пермяки" (печаталось в «Трудах казанского общества истории, археологии и этнографии»; удостоено Уваровской премии в 1896 г.). Выводы и замечания сделанные ученым Смирновым И.Н. в этом труде интересны и полезны не только специалистам-этнографам но и широкому читателю. Из книги «Мордва. Историко-этнографический очерк» о народах Эрзя и Мокша: Помни имя свое-Эрзя!

Василиса: volgin Andrei пишет: Историко-этнографический очерк» о народах Эрзя и Мокша: Спасибо, Андрей. Хороший материал ты выложил. Получается , что уже более 100 лет назад историк Смирнов И.Н. доказал, что эрзя и мокша-это совершенно разный народ, отличающийся и языком(только в пограничных сёлах мокша и эрзя понимают друг друга, в других местах вынуждены общаться на русском языке), и внешним видом(эрзя в основном -белокурые, сероглазые, со светлой кожей; мокша-черноволосые, темноглазые, с желтоватым оттенком кожи), и важнейшими элементами одежды (у эрзянки-рубашка опускается почти до пят, на головах убор в виде сорок; мокшанки предпочитают платье до колен, штаны , а на голову платок , повязанный в виде чалмы). Как же могла произойти такая путаница в виде смешения двух разных народов-эрзя и мокша? Да ещё и обьединенных под одним названием- мордва.

Эрзянь нилькс: Василиса пишет: Как же могла произойти такая путаница в виде смешения двух разных народов-эрзя и мокша? Да ещё и обьединенных под одним названием- мордва. Ульнесь теезь апаро мелень путозь-арсезь. Човорямс эрзянь раськенть. Секскак нуйтяно теньстэ ней апаро марьтнень (плоды). Сюконямот Андюнень. Те материалось путнезель "ЭМ"-со. Андю, одс кучикая неть лопатнень "ЭМ"-с.

Сыресь Боляень: Сюкпря, ялгай, ды ульть шумбра!!! Изнямот тенть ды миненек весенень! Эрязо Эрзянь Масторось!!!

Маол: "Он был приглашен на фестиваль в качестве почетного гостя и спел на концерте песню «Русь жива», горячо принятую зрителями." Скромные журналисты какие, ни о национальности, ни о песнях на эрзянском...зато "Русь" небось "жива".

Matorchik))): Маол пишет: Скромные журналисты какие, ни о национальности, ни о песнях на эрзянском...зато "Русь" небось "жива". Мордовиянь рузонь газетатнесэ прок толдо пелить "эрзя", "эрзянь" валтнэде!

Сергу : Весе Эрзятнене покш СЮКПРЯ! Тевтне састыне молить. Моне тешкас сермадомс, арсемс а лиси, эряви пичкамс парсте ды тев лекарствас эрявить ярмакт..... Вансынк.. косто сынь муевить. Илядо эрзят, кое конатне, кирде превсэ берят мельт, истят улить эрзят, арсян курок превейгадыть сынь. Покш сюкпря газетане "Эрзянь Мастор", конась пурны ярмак ПУРГАС лангс, ламо ды знярояк эзь помога моне. Парсте помогасть неть ярмаксто бизнесмену. Моне эзь максо заем вейке коппейка. Ярмактнэ ней заем пек эрявульть эстедест.

Инзейне1: Сергу, тонеть мезекс Пургазонь ярмакнэ,эрзятне некак пурныть эйсэст аволь тонеть.Туршатов Сергу понгсь апаро тевс ,весе алкуксонь эрзятне лездасть тензэ ки кода маштсь,ки степендиянзо кучизи,ки пенсиянзо.Сергу ней пичкси,сонзэ весе паро,мезекс тонеть еще ярмакт? Тон эрзятнеень сюкуняк пильгезэст ды иля евта Атятненень апаро валт,не апаро валтнэ аволь ансяк Атятнеень ,а весе алкуксонь эрзятнееньгак апарот.

Сергу : Весе Эрзятнене покш СЮКПРЯ! Тевтне састыне молить. Моне тешкас сермадомс, арсемс а лиси, эряви пичкамс парсте ды тев лекарствас эрявить ярмакт..... Вансынк.. косто сынь муевить. Всене сюкпря еще весть, но те лекарстванть остатканть ули питнезэ...... или учитядо куломот?

Инзейне1: Сергу,весе эрить неень шкасто а пек парсте ,эрьва кинь эсензэ апарозо,давай весе карматано Пургазонь ярмаконь вешме.Сергу,кода тон вешат эрзятнень пельде ярмакт , истя кияк а веши.

Сергу : Я давно узнал, проще поставить памятник ПУРГАСУ чем сохранить жизнь живому эрзянскому человеку. Эрзянам кто помогал мне, большое спасибо! До свидание.

Эрзянь нилькс: Сергу пишет: Я давно узнал, проще поставить памятник ПУРГАСУ чем сохранить жизнь живому эрзянскому человеку. Койсэм, кавонест паро тевтне эрявикст. Кеврунгоськак Пургаз Инязоронтень эряви. Сэредиця ломанентеньгак лездамка. Кие мейсэ машты, лездадо кеврунгонь стявтомантеньгак, сэредицнтеньгак. Вейс а човорямка неть тевтне. Койсэм, атятнень чумондомс а виде. Сынь неть ярмактнэнень а азорт. Сынь топавтыть ломанень мель. Лияс ломантне зярс ярмакт эзть макстне. Ярмактнэ пурнавить ансяк кеврунгонь стявтомас. Ломантне ансяк те тевентень макснить ярмакт. Срьгунень ярмаконь пурнамка - те лия тев. Кие машты, лездадо тензэ, эрзят-ялгат.

Инзейне1: Шумбра ульть ,Сергу ,пичксек . Эряви эрзятнень пилегезест сюкунямс паро тевест кис,кучить ярмакт Пургазнэнь,арсян паро ломанесь ульнесь Пургаз!

Эрзянь нилькс: Эрзят. Лиссь "Эрзянь Мастор" кулялопанть те иень васенце нолдавксось: http://www.erzia.saransk.ru/arhiv.php?n=3444&nom11=345 Ловнодо. Ули мезе ловномс. Ули мезде арсемс, ули мезе саемс превс.

Маол: "Ловнодо. Ули мезе ловномс. Ули мезде арсемс, ули мезе саемс превс." Эряви кортамс "эрзянь ки" ды "эрзиана" инет - лопатнень "прявтнэнь" марто теде. Думаю всё-таки надо поставить вопрос о том, что является главным и на какие основы должны опираться филиалы. В противном случае они не должны считаться официальным представительством эрзянского движения . По-моему становится ясно, что схема "нескольких центров" в данной ситуации не подходит, думаю должен быть один центр и его филиалы, не вступающие в противостояние с центром иначе получается подобная неразбериха. - истя арсян. есть ещё пара ресурсов, касаемо эрзянской тематики: http://эрзяньмастор.рф/ http://erzyaright.mybb.ru/ первый не вступает в противоречие с "ЭМ", но эрзянскому языку по всей видимости место не нашлось там. на втором ресурсе достаточно наглядно предоставляется различный материал(антропологический, этнологический, археологический, по генетике ит.д), различные труды учёных по эрзянам и мокшанам, но основной идеей ресурса является вывод(на основе работ учёных) о эрзянах как о экзоуральцах(т.е генетических индоевропейцах, но лингвистически - финно-уграх). Думаю надо чаще проводить что-то вроде конференций(общих) , определять основной вектор эрзянского движения,развития, определять общие цели, способы разрешения споров и противодействия их появлению, определения статуса значимых эрзянских тем ("ЭМ", "Пургаз", финно-угры, "РО" др). противодействия возможным провокационным действиям.

Эрзянь нилькс: Маол пишет: В противном случае они не должны считаться официальным представительством эрзянского движения . Кияк сынст "официальнойкс" эзинзе яволятокшно. Истя минек мелькужонтькак. Секскак зярс "официальноекс" аштить ансяк сеть эрзянь институтнэ, конатнень коряс ёвтакшнызе мелензэ эрзянь Инекужось. Сынст ютксо: Инязорось, Эрзянь Атянь Эземесь, Инекужонь Тевтопавтома Курось, "Эрзянь Мастор" кулялопась.

Эрзянь нилькс: Маол пишет: Думаю надо чаще проводить что-то вроде конференций(общих) , определять основной вектор эрзянского движения,развития, определять общие цели, Неть тевтнень теить эрзянь Инекужотне (Конгрессы Эрзя народа). Сынст тевконёвтнэ ульнесть нолдазь "Эрзянь Мастор" кулялопасонть. Улить невтезь тесэ, минек мелькужосонть ды лия И-вальмаваяк.

Маол: "Кияк сынст "официальнойкс" эзинзе яволятокшно." эзизь, ансяк теде содыть а ламотне - уралистикасо ссылкаск ули, мерянь масторсо ссылкаск ули ды лия вальмава. Кияк а чаркоди "кинь марто" неть вальматне, од ломатне ды лия раськень ломатне, конатне ловныть ЭК ды лиятнень - манявить Пургаздо, "Эрзянь Мастор"-до лиядо. Ансяк истятгак (истямо форматонь) сайтнэ миненек эрявить, лият истят арасть - вана мезде проблемась.



полная версия страницы