Форум » Весемезэ эрзянь раськеденть /Все об эрзянском народе. » Эрзянская служба новостей/Эрзянь кулянь невтемакуро. (продолжение) » Ответить

Эрзянская служба новостей/Эрзянь кулянь невтемакуро. (продолжение)

Семен: EKN=ESN. ERZINFORM. ЭКН=ЭСН. Эрзянь кулянь невтемакурось. Эрзянская служба новостей. Эрзят! Ялгат! Ловнодо минек кулятнень эрьва чистэ! Чинек-венек! Тынськак пачтядо кулят эрзянь раськеденть! Эрзяне! Друзья! Читайте наши новости ежедневно! Круглосуточно! Сами присылайте новости об Эрзя народе!

Ответов - 301, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 All

Инзейне1: Эрзят, Норовжорчонь Чи марто!!!!!!!!!! Кадык тундось карми лембе,лембе,менельсь сэнь,сэнь,чипаесь кази тенек ламо,ламо маней чить!!!!!!!!

Эрзянь нилькс: Инзейне1 пишет: Эрзят, Норовжорчонь Чи марто!!!!!!!!!! Сюконямот ванмотнень кис!

Инзейне1: Эрзятненень. Тетяй, вантай, теке кивесэ артозь менелесь! Вантай, уить, чудить стакасто та косто пельтне! Сиянь байгекс, кирьга маласо цитни пеелесь, Сизинь, айган, гайгить удемсэм арсема мельтне. Тетяй, вантай, Ратор томбале раужкадсь виресь, Вантай, эрькесь, кекшезь чопода Раторонь ведьсэ Тетяй, рангстан, кудот сявордозь, килееть чиремсь, Тетяй, ранган, эрзянь велеть корты рузонь кельсэ. Тетяй, ёвтак, ков эзь пачкоде янгиця кедесь? Ведь а корштат, чуди лейтнева наксадо ведесь, Вал а ёвтат, прявтнэ рузт ды рузыявтозь «мордват» Яжить, пивсыть, кода раськенть идесынек кода? Тетяй, кода? Кода эрямс авидечинть ютксо? Тапазь, кодазь, теке комоляс, витнемс а ютко, Чиезь, ардозь, ков капшатано, кияк а соды…. Симезь, ярсазь, теке ракшат ютатано модас! Эйдем, содан! Мелявтомат аволь куля ютксто. Майсян, стоман, каштмолема ашти эрзянь юрсо Раздезь, лазозь, Раськесь сюлонзо кирьгас тапари, Эрзянь Пазось, рузкс а чарькоди, эрзякс а мари! Ве вайгельсэ, ансяк саразт панемс пире пестэ, Кавто вайгельс, мороськак велень келес каяви Бути Раськенть весе вайгельтне сюломазь кеместэ Ансяк сестэ вешеманок Пазонтень маряви! Эрзят, саты, эрямс пульзядо, кумажа лангсо Аволь стяко, эрзянь вересь валозь эрзянь модас Пазось вансты, Раськесь кепедьсы каштансто прязо! Эрзят стядо, Вейсэнь Вайгельс, Ве Мельс, Вейсэнь Морос! Боляень Сыресь Киев ош, эйзюрков, 21 чистэ http://www.youtube.com/watch?v=-6kZWGwkq2s


Эрзянь нилькс: Инзейне1 пишет: Эрзятненень. Виевстэ, ойместэ, превейстэ, видестэ! Сыресь, тонь валот пачкодест эрзянь ломанень превс-оймес!

Сыресь Боляень: Сюкпря, Эрюш. Путозь ульнесь Ю Тубс, кевкстемс ульнесь мелем мезе ялгатне арсить... Сравтневсь Инеалтымаванть. Алкуксонь валтнэ те валморонть истят: Эрзятненень Эрзя, ванта, теке кивесэ артозь менелесь! Ванта, уить, чудить стакасто та-косто пельтне! Сиянь байгекс, кирьга маласо цитни пеелесь, Сизинь, айган, гайгить удемсэм арсема мельтне. Эрзя, ванта, Ратор томбале раужкадсь виресь, Ванта, эрькесь, кекшезь чопода Раторонь ведьсэ Эрзя, рангстан, кудот сявордозь, килееть чиремсь, Эрзя, ранган, тиринь велесь корты рузонь кельсэ. Эрзя, ёвтак, ков эзь пачкоде янгиця кедесь? Ведь а корштат, чуди лейтнева наксадо ведесь, Вал а ёвтат, прявттнэ рузт ды рузыявтозь «мордват» Яжить, пивсыть, кода раськенть идесынек кода? Эрзя, кода? Кода эрямс авидечинть ютксо? Тапазь, кодазь, теке комоляс, витнемс а ютко, Чиезь, ардозь, ков капшатано, кияк а соды…. Симезь, ярсазь, теке ракшат ютатано модас! Эрзя, содат, мелявтомат аволь куля ютксто. Майсят, стомат, каштмолема ашти эрзянь юрсо Раздезь, лазозь, Раськесь сюлонзо кирьгас тапари, Эрзянь Пазось, рузкс а чарькоди, эрзякс а мари! Ве вайгельсэ, ансяк саразт панемс пире пестэ, Кавто вайгельс, мороськак велень келес каяви Бути Раськенть весе вайгельтне сюлмазь кеместэ Ансяк сестэ вешеманок Пазонтень маряви! Эрзят, саты эрямс пульзядо, кумажа лангсо. Аволь стяко эрзянь вересь валозь эрзянь модас. Пазось вансты, Раськесь кепедьсы каштансто прязо! Эрзят стядо, Вейсэнь Вайгельс, Ве Мельс, Вейсэнь Морос! ! Боляень Сыресь Киев ош, эйзюрков, 21 чистэ Лия кельс ютавтомась ванстазь авторонть амеремасонзо. Перевод на другие языки запрещён автором.

Эрзянь нилькс: Сыресь Боляень пишет: Эрзя, вантай, Сыресь, тетяй валонть мартояк путык. Те валонть мартояк чарькодеви, кинень алтазь неть валтнэ. Тетяй валось тесэ - весе эрзятненень пшкадема, ды седеяк пштистэ лазы эрзянь седеенть.

Инзейне1: Эрзянь нилькс пишет: Сыресь, тетяй валонть мартояк путык. Те валонть мартояк чарькодеви, кинень алтазь неть валтнэ. Тетяй валось тесэ - весе эрзятненень пшкадема, ды седеяк пштистэ лазы эрзянь седеенть. Леляй,пран ве мельс Эрюш марто,кадык "Тетяй"валтне марто валмороськак лияды.

Сыресь Боляень: Тетянень, Григорий Петровичнэнь алтави. Те сон, ды авазо, монь бабам, Матрёна Алексеевна, тейтерь шкане Бутяйкина, кадсть таго- мезе тоначис туемадо икеле… Ды те таго-мезесь ве чистэ невтизе прянзо, кайсь монь апак кевкстне ды кармавтымим вешнеме ёмавтозенть… Косто вешнемс? Эзь ёвта… Ансяк маряви вайгелесь: - Тонсь цёрам… Тонсь… Тетям кадовсь куломазонзо сакулькань эрзякс. Сакулькань «вантай» валось, кадовсь тетянь кельсэнть весе эрямозонзо. Раксесть лангсонзо, лиясто, Ташто Шелищань эрзянтне: - Ванодо, Вантай моли… Сырявам лемдясь эйсэнзэ «Гиня». Те шкас маряви тень вайгелезэ: –Вай, Гиня с-а-а-сь Тетянень алтави… Тетяй, вантай, теке кивесэ артозь менелесь! Вантай, уить, чудить стакасто та-косто пельтне! Сиянь байгекс, кирьга маласо цитни пеелесь, Сизинь, айган, гайгить удемсэм арсема мельтне. Тетяй, вантай, Ратор томбале раужкадсь виресь, Вантай, эрькесь, кекшезь чопода Раторонь ведьсэ Тетяй, рангстан, кудот сявордозь, килееть чиремсь, Тетяй, ранган, тиринь велесь корты рузонь кельсэ. Тетяй, ёвтак, ков эзь пачкоде янгиця кедесь? Ведь а корштат, чуди лейтнева наксадо ведесь, Вал а ёвтат, прявттнэ рузт ды рузыявтозь «мордват» Яжить, пивсыть, кода раськенть идесынек кода? Тетяй, кода? Кода эрямс авидечинть ютксо? Тапазь, кодазь, теке комоляс, витнемс а ютко, Чиезь, ардозь, ков капшатано, кияк а соды…. Симезь, ярсазь, теке ракшат ютатано модас! Эйдем, содан, мелявтомат аволь куля ютксто. Майсят, стомат, каштмолема ашти эрзянь юрсо Раздезь, лазозь, Раськесь сюлонзо кирьгас тапари, Эрзянь Пазось, рузкс а чарькоди, эрзякс а мари! Ве вайгельсэ, ансяк саразт панемс пире пестэ, Кавто вайгельс, мороськак велень келес каяви Бути Раськенть весе вайгельтне сюлмазь кеместэ Ансяк сестэ вешеманок Пазонтень маряви! Эрзят, саты эрямс пульзядо, кумажа лангсо. Аволь стяко эрзянь вересь валозь эрзянь модас. Пазось вансты, Раськесь кепедьсы каштансто прязо! Эрзят стядо, Вейсэнь Вайгельс, Ве Мельс, Вейсэнь Морос! Боляень Сыресь Киев ош, эйзюрков, 21-це чистэ Лия кельс ютавтомась ванстазь авторонть амеремасонзо. Перевод на другие языки запрещён автором.[/b]

Эрзянь нилькс: Сыресь Боляень пишет: Тетянень, Григорий Петровичнэнь алтави. Путык, Сыресь, тетять ванмонть ды сёрмадксось-статьясь валморнть марто анок. Кучсак "ЭМ"-с?

Эрзянь нилькс: Минек "норовжорчкетне". Полярной ош. 2012 ие. Эйзюрков, 22 чи.

Ариис-В: Кортыть: азор-ломаненть ды сонзэ ракшанзо ютксо ламо вейкетекст. Секскак, миненек васолдо ваныцятненеь, истя неявить Вежайгак норовжорчонзо марто. Кода сон васеньцеде стясь а пек од эрзятнень икеле зярыянь ульнесь кемема: окойники эрзянь тевентень кармасть само парсте тонавтозь од ломанть. Ансяк вана ютасть кеветееде ламо иеть ды неть учоматне састыне каладсть. Тевень таркас пилезэнек токи ансяк сонзэ те нармушканть кондямо вешкема ды морамо. Кель прястонзо а тукшныть : Вай, Инязор ! Вай,Шаронов ! Те кинень эряви ? Мезекс ? Зярс ? Бути тонсь кильдевтик эсь прят эрзянь тевентень - тейть сынст. Мик кавто конгресст ютавтыть. Косот лезэст ? Ней зярыят кармасть ваномо омбо масторов пурнамот ланга ды кортыть: коммунистэнь оргатне эйсэнзэ лаканзясть. Тусть кортамот кичкере, апаро киве молемадо. Арсян тенеть эряви учомс седе ламо пштистэ ваныцят тонь тевтнень мельга. Течис сынь ламонеь кандыть а пек паро ёжо. Сегодня памятная дата в жизни нашего народа. Без опоры на принятую Декларацию и Конгресс, как институт ,как инструмент; эрзянской политики для исполнения чаяний народа не будет. http://radikal.ru/F/s019.radikal.ru/i610/1203/a2/fadc4df06a61.jpg.html http://radikal.ru/F/s019.radikal.ru/i600/1203/fa/386cb86dfb17.jpg.html Как это было . что предшествовало - в следующие дни.

Сыресь Боляень: Ловнан мон тонть сёрмадовкстнэнь, Валентин ды арсян: таго тон эрзянь аля, таго тон ят эрзянь тевентень? Видестэ меремс, тешкас эзинь чарькоде. Ве ёндо, тон пек ламо мезе теить. Лия ёндо, те ульнесь умок. Мезе мон неян ней те тонть сёрмадовксстонть? Такода аволь цёракс тон сёрмадат. Бути тон содылить истямо Покшчиденть! Бути тон снартнят те содамонть сравтнемс эрзятнень юткова! Бути тонть ульнесь мелеть тешкстамс те чинть келейстэ ды весе вейсэ! Мейсь тон те сёрмадовксонть путык течи? Зярдо шкась ютась! Текень марто, сялговтат Эрюшонь, аламошка сельгть Инязоронть ёнов, аламошка Шаронов ёнов. Кода ауль уле- сынь важодить. Нама, кияк аволь Паз. Весень ильведевксэст улить. Ансяк! Важодить! Аволь ярмаконь кис! Весенень стака. Ды косат ТЕЧИ ТОН? Мезе теят? Кинь марто? Лиси истя:-вейсэндямонь таркас тон яват эрзятнень! Снартнят кадомост прявтомо. Ули Топавтома Куро. Сон кочказь Инеукужосо. Лията минек течи арась. Секс кунсолок, ялгай, те аволь ансяк монь мелесь, бути ули мелеть перьгавтовомс вейсэнь тевс - перьгавтовт ды важодть, арсетяно тон эряват эрзянь тевсэнть. Бути тонть тёкшмелеть лията, нолдык чумом, шкатне аламодо полавтовсть, шкась аламо, тевтнеде певтеме, ды пелькстамо мартот шка арась. Шнамо валт тенть весе теезенть кис, сёрмады весе ледстнемант, минь мееле ловносынек. Явомс -янгамс течи лацезь (аволь кеместэ, витькстан) эрзянь венченть, кияк тенть а макссы. Тердян ВЕЙСЭНЬ тевс, сялгомант кады, аволь шка.

Сыресь Боляень: Ариис-В пишет: Косот лезэст ? Паряк велестэ а лиснят. Ансяк сокорось а неи, кода кепедевить эрзятнень прятне. Кода ламо ломанть эрьва чи ушодыть ловомо эсь прянть эрзякс... Мезеяк стяко эзь юта. Тонть снартнематнеяк... Эрзятне пурнавить Раськес, вана косо лезэсь ды те керьксэсь теевсь авелявтовиксэкс. (працесс стал неабратимым"

Маол: "Секскак, миненек васолдо ваныцятненеь" Эрси истя, ули вейке мель, ули вейке бажамо, ансяк эрьва ломаненть улить эсинзэ арсеманзо, эсинзэ ваннома кодамо-бути тевенть лангс. Вейкенть неяви истя, обоценте лиясто, колмоценте оштё та-кода. Мезе теемс, ведь истямо положениясь тевтень икелей а соргавтсы истя, чтобу весенень мельс туевель. Течи аволь 20 век, минь аволь телевизор вантам - аштемс экранзо икеле ды сельгнеме, покордамо дикторонть. Вейсэ тевтнень соргавтоманть юронзо - те ДОГОВОР. Секскак, явозь арсематнетнень ютксо эряви вешнемс сехте малав "тарадтнэ" бути мелесь вейке. Секскак васолдо ваномадо икеле эряви стямс ваксс, ды ёвтамс мезе мельс эзь туе, ды кода тевтнень эряви топавтомо тонь коряс, ды кода самс ве мельс. Ды те весе аволь "экран" лангсо. Минь эрятано "инет" шкасто, ули Л.С, ули е-почта, ули телефон, ули ... ды ламо мезе ули. Уливель бажамо "касомс" ды "кастомс" вейсэнь тевенть. 16-пингстэ(да и 17 як) эрзянь масторсо ульнесельть ламо-ламо "инязорнэть-князёккеть", конатне эзть са ве мельс, ды арсян эзть арсе само, секс как векетне максть "ведть-модат" од азортнэнень, а лиятне кежеск кирдсть лангозоск, а лись истя - и вейкетне "модаск - эрьмеск" ёмавтызь, ды лиятнеяк. Историясь токазь токи прянок ланга, а минь а марятано, сё арситяно "вана монь мелем сехте виде, ансяк монь кияк а мари". Договор, ды ве кинть вешнема эряви.

vijan: Касома, кастома тевень туртов лия кить арасть - ансяк ве мельс прамо, ве мельсэ икелев айгема ды весементь эсь юткова вейсэ арсема. А эряви кинькак сялгонемс-сельгенемс, виде, эрьвась теи эсензэ тевень пельксэнть ды сон редяма кежей валонь правтомадо икеле. Нама теезь аволь весе икеле арсезесь, ансяк тень лангс кода варштамс - ламо пирявксонь, трокспильгень ютамсто, масторветийтнень лезэвтеме, ламось топавтозьгак: комсешка иеде икеле превскак киненьгак эзь сакшно ламо сеньстэ мезесь ули эрзятнень туртов ней, мезенть теизь сынсь, сехте пек, неень сюлмавома кедьёнкстнэнь тевс нолдазь, ансяк эсенек кельсэ демотиватортнэнь варштынк ды редяви - видевкстнэ апак ёма. Ды нама икелень тевень аштемань содазь, эрямопингенть мельсэ кирдезь каднови тенек ансяк омбо те шкас ваномась, сонзэ теемась ней, паронь поладомась ды берянденть явомась.

Инзейне1: Шумбратадо ,эрзят,течи ловнынь кулят эсень тирень веледе,ловнынь ды аволь мельспарс путувинь кисэст а покурдавинь..........ловнодо :В республике стартовал новый проект «Тысячелетие – в каждый дом». Цель этого проекта – донести до каждого коллектива, до каждого жителя села идеи и пафос празднования 1000-летия единения мордовского народа с народами Российского государства. Первые мероприятия в рамках этого проекта были проведены в Ардатовском районе. В них принял участие министр по национальной политике РМ А.С. Лузгин и редактор журнала «Чилисема», детский поэт Н.И. Ишуткин, зам.главы администрации района В.С. Чегодайкин. В Кечушевской средней школе к приезду гостей педагоги Юрий Иванович и Надежда Александровна Барышевы подготовили выставку работ. Многие годы в этой школе под их руководством работали кружки художественной деревообработки и росписи по дереву. Представленные на школьной выставке изделия, в частности, деревянную свистульку в виде дракона, у которой свистулькой являются все три головы и даже хвост, А.С. Лузгин назвал достоянием республики. На стенде также были представлены 56 грамот и дипломов, завоеванных школой в различных конкурсах, олимпиадах и выставках. До 1000-летия осталось 275 дней – гласил плакат. Ребята с интересом посмотрели фильмы о далеком прошлом мордовского народа, выслушали рассказ министра о достижениях республики и поездках в регионы, где проживают представители мордовского народа. Затем Н.И. Ишуткин рассказал о журнале «Чилисема», о двух своих вышедших книгах стихов, о песнях, написанных на его стихи. Такое же мероприятие затем было проведено в Каласевской средней школе. Учащимся младших классов обеих школ А.С. Лузгин вручил книгу молодого эрзянского поэта Юрия Пальтина «Чипай», Н.И. Ишуткин подарил свои – «Серебряный гребешок» и «Змей – природы отравитель. А вана мезе мон содан эсень тирень веледень: КЕЧУШЕВО (эрз. Кеченьбуе (Кеченбие?)), с., Ардатовский р-н, до революции Ардатовский у. Симбирской губ. Во имя св. бессребреников Космы и Дамиана (Космодамиановская) церковь. Крупное эрзянской село Кечушево известно с нач. XVII в. В нач. ХХ в. население – 1950 чел. С 1740-х кечушевские новокрещены входили в приходы разных сел, пока не построили в 1858-59 собственную деревянную Космодамиановскую церковь с колокольней. " Кеченьбуе ЭРЗЯНЬ веле,минек велесэ чачсь ды кайсь васенце эрзянь превей цера,лингвист Миронов Тихон Иванович .Сон 1927-1928 иестэ Рябов Анатолий Павлович марто пурнасть Кеченьбуе велевасть эрзянь алкусонь валт ды седе тов тесть литературной эрзянь кель.Ведь арсян а стяко не кавто превей эрзянь цератне сакшность монь тирень велев.....А ней вана тирень велем лемдить эйсэнзэ Мардовское село Кечушево........Пек покурдавозь аштян те лемсть кис. Неень шкань эрзянь тейтерькатне,сынсь сустыть эрзянь оршамост,гоневсто ды лашпасто!!!!!!!!!!

Василиса: Чече, вастувинек, минь-Обрань ошонь эрзятне. Вастувинек эсинек вечкеви таркасо. Ёвлинек эсинек меленек, кортлинек эрзякс-тошнакаттанок минь эрзянь келеньть мельга...А Павел Алешин тусь тенинек казнеть-соньсь эсинзе кедце артозь чашкат и блидинеть. Ванынк и тынь-арсян тынк мельс як сынь туить.

Инзейне1: Василиса пишет: Чече, вастувинек, минь-Обрань ошонь эрзятне. Сюкпря,паро кулянк кис,мельспаро марто лангозонк ванан.

Эрзянь нилькс: Сюконямот, паро ломанть, валдо мельсэ сёрмадозь кулятнень кис. Мелезэм пек тусть! Эри оймесэнек эрзянь оймесь ды мазычись!

Эрзянь нилькс: Сась Тумай лелянть пельде сёрма. Истямо сон, сэпей видечись. КОМУ НЕСТИ ЭРЗЯНСКУЮ ПРАВДУ 20 лет музею эрзянской культуры. Все эти годы становления музея и эрзянской политики нелегкая борьба умов, где главной ценностью изначально, стала эрзянская национальная культура, эрзянский язык и эрзянское самосознание. Музей и поныне стойко стоит на этих позициях. Национально-культурное движение началось в девяностые годы в Мордовии, группой интеллигенции, которая остро переживала за судьбу этноса, состояние его языка и национальной политики. Эрзянский народ стоит на краю пропасти, то есть идет к исчезновению. Этого нельзя было допустить. Высоконравственный порыв, подлинных героев эрзянского этноса родили общественную организацию, но как потом оказалось, высоко сидящим властям герои не нужны, они были оттеснены другими, -шкурниками, угодными власти людьми. Мне как, основателю музея культуры, а далее директору этого музея повезло, что с первых шагов эти люди-герои, определили ориентацию музея, как «эрзянь культурань музеесь». У них я учился, созревал умом, восхищался их делами - для моей души открывалась подлинная эрзянская Родина. Личные встречи и письма подымали душу, а письма ныне стали документом времени, тех, кто стоял у истоков. Эмоциональное письмо двадцатилетней давности Маризь Кемаль стенографирует о непростых взаимоотношениях в Мордовии, с начала с мокшанскими представителями, а потом с «мордвой» и мордово-мокшанской властью, актуально и сегодня. Как все начиналось: «Сначала о «Мастораве». Создал его не один Дмитрий Тимофеевич (Надькин). Сначала мы собирались в моем маленьком кабинете (ответственного секретаря детского журнала «Чилисема»). Я через телефон обзванивала людей, пригласила профессоров Цыганкина и Надькина, всех тех, у кого болит сердце за эрзянский язык, за эрзянский народ. Правда, первый вариант программы (общественного движения) составил Дмитрий Тимофеевич, после они туда-сюда, сотни раз его пересматривали, обговаривали по новой. Первый съезд готовился( с весны до осени) в моем кабинете. Приходили одни эрзя, эти люди обращались и мокшанам принять участие в нашей работе. Они сначала не приходили, ухмылялись и просмеивали нас: Вот идут эрзянские революционеры! По этому, среди нас не было мокши, никаких споров, скандалов не было. Все шло в эрзянском русле, на эрзянском языке. Народу прибавлялось, в моем кабинете не умещались, и одна женщина пригласила всех собираться во Дворце профсоюзов, там ее кабинет просторный. Стали все ходить туда. Не думающих эрзян, сначала среди нас было, очень много - они не понимали вредность этнонима «мордва». Они же приглашали на наши собрания мокшу как мордву. Те понемногу стали приходить, сначала трое, потом пять человек. Они совершенно ничего не делали, мешали нашей работе, подымали голос против принятия тех или иных документов. Начинают говорить по мокшански, мы их не понимаем, никак протокол не пишется. Я сначала, была ответственным секретарем и мне нужно было вести бумажные дела, фиксировать решения группы. Но если язык не понимаешь, не знаешь, что и как писать в протоколе. Наш устав и все бумаги были написаны на эрзянском языке, говорилось на собраниях только на эрзя языке, тем самым , мы сами начали с себя возрождать язык, а потом других, покажем, что это нужное дело и оно выполнимо! После того, как пустые головы мордва-эрзя пригласили мордву-мокшу – эта традиция сломалась. Два языка- два дела. С этим ничего не сделаешь. Я была категорична к смешению эрзян и мокшан. Дмитрий Тимофеевич сам по себе думал также: -эрзя самостоятельный народ, но другие это не понимают, тем самым несут разлад. Дмитрий Тимофеевич не стал идти против мнения всех, он видел, люди не созрели, не понимают. Тогда я стала просить, чтобы сняли с ответственного секретаря «Вельмемань» (Возрождение)- такое было наше первоначальное название. Я говорила, не знаю, как при такой расстановке двуязычия вести дела. Как писать протокол. После меня, написанный протокол никто не проверял. Собрания превратились «посиделки». Зачем делать базар, что говорилось- выходит наружу. Среди собравшихся, нет деловых людей. Никто не знает, кому, какое дело вести, нет даже списка фамилий. Начали по новому вести протокол на русском языке! Так чтобы мокшане не обиделись. И пошло все так, «Вельмема»- возрождение мокшане отбросили, - у нас мол, такого слова нет! Пустые головы эрзяне, никто в защиту слово не сказал, отказались; после этого мокша стали пенять, почему именно «Возрождение» назвали общественную организацию надо что бу оно было эрзянское и мокшанское, т.е. мокшоэрзянь или мордовское. Наши пустоголовые и здесь не стали спорить, лишь бы «фкя народось» не обиделись. Остановились на «Мастораве»- у мокши есть такая богиня. Я дралась-дралась с этим и поскользнулась. Одна пустая болтовня, -вперед движения нету. Мокша свое дело делают, от «Масторавы» стали заслуженные имена предлагать «для деятелей» и квартиры. Для возрождения никакой работы не делают, только сосут себе выгоды. Я глядела, глядела- плюнула и ушла. Дмитрию Тимофеевичу написала заявление на уход, где всё описала, что мне не нравится в «Мастораве» и причину ухода. После моего ухода среди эрзян многие поняли, что с мокшанами обманулись. Их некрасивое поведение отрезвило. Сначала мне говорили : - У тебя, Рая антипатия к мокшанам, поэтому ты так критична перед ними.» .»Хорошо»- говорю.»Я ухожу, среди вас не будут с антипатием к мокшанам, если вы не настолько дураки, не видеть мокшанские привычки, -опомнитесь! Смотрите, как вас обманывают.» Полгода не прошло после моего ухода из «Масторавы» выходит большая группа эрзян, те, которые стояли горой за совместную с мокшей работу. Пришли ко мне и говорят:- «виноваты, в беду попали, не поняли мы тебя. Давай снова, по новой ,создавать, другое возрождение, поистине эрзянское.» Я не стала отговариваться. Люди те же, не изменились, в согласии опять вместе топтаться. Я, в то время (полгода пройдя) собрала сборник рассказов: «Сынь ульнесть эрзят», этой книгой желала принести пользу эрзянам. Смерть Дмитрия Надькина потряс наши души, и я вновь вошла в «Мастораву». Желала, что теперь все образумится. Нет, на месте Дмитрия Тимофеевича выборный человек «не стоял его ногтя». Пройдя 3 месяца, я снова ушла из «Масторавы» и уже, теперь, не вернусь туда ни за что! Добро желающие эрзянскому возрождению эрзяне все вышли из «Масторавы», остались одни партократы и мокша, сидящие в теплых креслах власти. Чиновники, которые продали свое имя и душу. Поэтому говорю – это не какое-то плод амбиций. Эрзяне и мокшане разделены давно, разделила их сама жизнь и искусственно народы не склеишь. Мордват-фкя народось- нет такой нации! Мокшанам очень хорошо под мордвой паразитировать на ценностях эрзянского этноса. Теперь в республике на верхних этажах власти сидят мокша и русские. Мы виноваты, очень виноваты перед предками, поэтому надо как-никах выпрямлять себя, исправлять ошибку. И если не нам, то кому!» Аношонь Тумай эрзянь культурань музеень прявтось. Лукоянов ош

Василиса: Эрзянь нилькс пишет: Эмоциональное письмо двадцатилетней давности Маризь Кемаль стенографирует о непростых взаимоотношениях в Мордовии, с начала с мокшанскими представителями, а потом с «мордвой» и мордово-мокшанской властью, актуально и сегодня. И кувать ещё те актуальностесь а юты. Седеенек, минек эрзятнень, пек чевте-макстанок эсинек мокшатнене тапамс...

Эрзянь нилькс: Сась тень сёрма Мадьяронь Масторсто. Сон истямо: Уважаемый Борис Алексеевич! Ваше письмо мы получили. Состав всех делегаций обсуждается на заседании Консультативного комитета в г. Ижевске в конце апреля. В сию минуту самым актуальным вопросом является: имеется-ли у всех будущих участников конгресса заграничный паспорт, годен еше 6 месяцев после конгресса - это по международному правилу выдача визы. Желаю Вам – по-кутузовски – времени и терпения. Секскак, эрзятненень, конатнень Инекужонь Тевтопавтома курось кемекстынзе делегатокс ды ваныцякс эряви нейке теемс омбомасторс якамо паспортт. Кадык сон ули анокстазь шкастонзо.

Эрзянь нилькс: Угроза существования Музею эрзянской культуры. Письмо директора Аношонь Тумая (Аношкина Николая Ивановича). В администрацию Лукояновского Музей эрзянской Муниципального района местного самоуправления культуры Лукояновского Главе района Аганину Виктору Константиновичу. Отдела культуры и спорта. Уважаемый Виктор Константинович! Мое обращение к Вам , это беспокойство за судьбу Музея эрзянской культуры. Вы, как русский человек, впервые столкнулись с эрзянской национальной культурой летом 2011 года, при проведении регионального этнического праздника «Эрзянь лисьмапря». Народная культура пленила Вас красотой и мудростью обряда, а также фестивалем песни. К моему большому сожалению, власть района, которую Вы возглавляете, за текущими делами воспринимаете работу Музея глазами политики соседней Мордовии. У Вас под боком, в РДК, единственный на всю Россию оригинальный национальный музей культуры. Его уникальность оценивают высоко не только в регионах страны, но и за рубежом. Несет пока , единственный музей страны статус «Эрзянь культурань музеесь». Сложилось впечатление, что руками Ваших заместителей, которые, очевидно, уже поставили крест на Музей, уничтожают его в юбилейный год- 20-ти летия работы и хотят передать, как раздел Лукояновскому краеведческому музею. С передачей фондов эрзянского музея к краеведческому музею эрзянский музей теряется статус и самостоятельность. Этого допустить нельзя. Единственное подразделение национальной эрзянской культуры исчезнет в расцвете своей деятельности. Это не просто пренебрежение к коренному эрзянскому населению района - Это преступление! Музей не может заменить никакое другое «мордовское» образование, в виде НКА из хоровых коллективов. В районе нет, тем более среди краеведов специалистов по национальной культуре. Я знаю, что моя личность не устраивает некоторых Лукояновских чиновников, но пускай потерпят! Музей создан моей головой и руками и я не намерен уходить . Музей достояние эрзянского народа и не решать ему быть или не быть кучке шовинистически настроенных людей. Если районная газета с образования музея несет на музей больной взгляд и не печатает, то это их непрофессионализм , или газетчица Ф.Кедяркина, главная подстрекательница, тоже не авторитет. Известность музею создали авторитетные издания Российской прессы, с музеем сотрудничают вузы и ученые, писатели, краеведы. В 2011 году я награжден «Грамотой УЧЕНОГО СОВЕТА» Нижегородского государственного университета. Однако, в юбилейных докладах начальника районной культуры отсутствует упоминание Музея эрзянской культуры и его дел за 2010-2011 годы. Словно музея нет и нет его работы. И это дает мне право на защиту с выходом к Российской общественности. Если Поволжский ЦФН Мордовии в печати ведет антиэрзянскую работу и даже указывает финно-угорской прессе писать за место эрзя «мордва»- это прямое нарушение Конституции РФ, права народа называться своим именем, возрождать родной язык и культуру. РОСГОСТАТ вопреки желаниям неких политиков Мордовии после переписи народов РФ в 2002 и 2010 годах опубликовал список народов России, где под цифровом кодом 107 написано- ЭРЗЯ, Эрзянский народ (без всяких приставок). Прежде чем принимать решения власти на различных уровнях, надо придерживаться законов РФ, а не политические амбиции, исходящие от кого-то. Музей эрзянской культуры надо беречь и финансировать, а не держать в аварийном состоянии, в котором находится сегодня. Именно музей закрепил культурные традиции с соседней Мордовией, а также сотрудничество общественно-культурными организациями. Надеюсь, эта традиция не будет прервана. От этого выигрывает Лукоянов и Мордовия. Однако не стыковка взглядов на возрождение не может быть преградой. Хотя в чужой монастырь не ходят со своим уставом. Музей эрзянской культуры, сохраняя эрзянскую культуры, сохраняет и русскую культуру, т.е. ее древний пласт. Наука не стоит на месте, уже доказано , что была до Киевской и Византийской Православной Руси другая Русь- эрзянская Русь. Она ставит русский народ коренным народом Восточной Европы. Эрзянская культура реликт, она общая культура наших предков. Поэтому она так созвучна русской душе. Надеюсь на Ваш уважительный ответ, чтоб впредь не возращаться нам к этому вопросу. Директор Эрзянь культурань музеенть Н.И. Аношкин.

Сыресь Боляень: Ялгат! Паряк пшкадемс эрзятненень, гайгевельть, сёрмадовольть Лукояновав, прявттнэнень? Глава местного самоуправления, председатель Земского собрания Яблоков Валерий Иванович Глава администрации Аганин Виктор Константинович 607800, Нижегородская область, Лукояновский район, г. Лукоянов, ул. Коммунистическая, 11 e-mail: official@adm.luk.nnov.ru Телефон: (83196) 4-13-01 Факс:(83196) 4-15-36 Кода арсетядо?

мианажов: Сыресь аздан мезе теть евтамкс. Мон сермалинь конев Шанцевнэ, теемс музееньть областнойкс, эрзянь. Ки кармась каршо - Аношкин. Мезе тендэ эряви аздан. Сондэндэ и мон апароян и Аганин, конась фактически теизе 2011 иестэ "Эрзянь лисьмапрянть" межрегиональной. Хотя содан, если Аганин максы тендэ ярмакт, скульптуранть кис, сон карми сек паро ялга. Да и если Мишанин кучи ярмакт, тоже кадык мордвань кис агитирует.

Маол: "Ки кармась каршо - Аношкин. Мезе тендэ эряви аздан." Существуют определённые риски, заключающиеся в том, что "новый" музей может стать неэрзянским(именно). Нужно признать, что других эрзянских музеев нет и вряд ли будут. Есть мордовские, есть краеведческие, а эрзянских нет. Музей дело не просто не прибыльное, оно убыточное. Если музей будет создан благодаря властям, соответственно придётся подчиниться требованиям... Хотя сегодня определённо музею культуры требуется отдельное здание, той комнатушки, где находятся экспонаты абсолютно недостаточно. Н. Аношкин не отличается дипломатичностью, резкие высказывания не редкость, это всё понятно. Однако не думаю, что кроме него в лукоянове кому-то интересно будет тратить время на сидение в той комнатушке, там патриотов нэма. Думаю просто нужно оставить всё так как есть, ни к какому краеведческому не присоединять.

мианажов: Маол пишет: Если музей будет создан благодаря властям, соответственно придётся подчиниться требованиям... Он и был создан властями. Губернатора Немцова уговорили дать деньги. Первым директором был Савлев - русский мужик. Но он как не имел право юрлица, так и до сих пор не имеет. Вопрос его перевода в краеведческий возникал всегда после конфликта Аношкина с властями. То за Жириновского агитирует, то еще за кого нибудь. Мне много раз приходилось заступаться, но теперь как он обозвал меня "Идемевс", пусть жнет сам, что посеял. На название и содержание никто и не покушался. Просто Николай понимал, что директором может и не быть, так как нет специального образования. Хотя в разговорое с Министром, я говорил, что директором будет он, а в дальнейшем, пока у него будут силы, оставить в должности старшего научного сотрудника, чтобы сохранилось направление деятельности музея. И так бы было, но как возник хай в интернете, мне позвонили и сказали что наверное ничем помочь в развитии музея не смогут. Болдинцы не побоялись, создали в Пикшени музей и ставки из области получили.

Сыресь Боляень: мианажов пишет: Мне много раз приходилось заступаться, но теперь как он обозвал меня "Идемевс", пусть жнет сам, что посеял. Шумбра ульть, эрзя! Аволь истят кортамот учи эйстэнек Раськесь. Кортамось моли аволь Аношкиндэ, аволь тондеть, аволь мондень. Кортамось моли Эрзянь Музейденть. Кадови сон эли мордватне тёкшмелезэст пачкодить? Зярдо, ды кинень тееви истямо Музеесь седе тов? Арсян а тееви! Кортамось аволь ломанде, кортамось минек Раськень Тевденть. Ды ансяк те тевсэнть теезесь - невти, кие ды кодамо ломанесь, кие кодамо эрзясь. Эрьвантень пирес кевесь ортови. Самай неть пелькстамотнень учить эёстэнек "мордватне". Секс монь ули арсемам истямо: Зярдо кортамось моли "рассь сеятнеде", "а орсы тнеде", кие косто саевсь, кодамо валонть смустезэ, ды седе тов... - пелькстатано... ансяк!!! Зярдо кортамотне молить Эрзянь Тевденть, Эрзянь Музейденть, Эрзянь Мастор Кулялопадонть, Инекужодонть, Раськень Озкстонь ютавтомадонть... -тесэ арасть болькинт, безаевть, аношкинт... Тесэ улить ансяк эрзят, ды авольэрзят. Ды покордамотне тесэ ансяк мордватненень кенярдомат. Эрьвась кадык сайсазо эсь каштанчинть, ды ёкстасазо эсензэ м... Седе васов. Секс, ялгат, эряви, эрьва эрзянтень лездамс Музеенть ванстомс. Кода тень теемс, паряк вейсэ ве мельс пратано, ды тевенть апак кадо кизэс. Паряк паро улевель кунсоломс Эрзянь Музеенть Эрзянь Директоронть?

Эрзянь нилькс: Сыресь Боляень пишет: ялгат, эряви, эрьва эрзянтень лездамс Музеенть ванстомс. Истя.

мианажов: Сыресь Боляень пишет: ды кинень тееви истямо Музеесь седе тов? Арсян а тееви! Да Сыесь уж превем мольсь унижаться. Стараешься тейме на перспективу, сон против. Только и ваныть, кода бы апарт валт мондединь кортамкс. А ней кадык кода ули истя и ули. Мизярс тендэ кортынь "наберись терпения, тон ведь народонь тев теят". Думаят мезе евтась "И народонть кис а карман терпеть". Сестэ мекс мон карман сондэ выкрутастнэнь кирьдеме. Сон мезе превезэ тейс "Эрзянь лисьмапрясо", а содат арась мизяро мондянь эте сась. Каждоенте эрявс кортамс, чтобы тенде аульть мешая. Попнэ приходсо кортыть, что народось участвовал в языческих обрядах и надо было очиститься через пост и причащение. Вот кто будет это разруливать он что-ли?

Сыресь Боляень: мианажов пишет: Попнэ приходсо кортыть, сынст истямо тевест. Витькстан, пазнэнь кемемеась - тевесь эрьва ломаненть эсензэ. Монень поптнэнь мелест ваномс а шка арась а бажамо...

мианажов: Сыресь Боляень пишет: Монень поптнэнь мелест ваномс а шка арась а бажамо... Тондеть может и арась, а монень ули. Тынь как иной шкасто эрятат. Минек эрзянь раськесь хоть насильно крестясь, а ней пек верующей и мезе попнэ кортыть те и сыниск прясо. А вейкс истят как тон и мон, конатнене попнэ по фигу, но мондянь эряви чтобы эрзянь раськесь касувуль и тесэ мезе попнэ кортыть эряви содамкс и кода потом народ март кортат, сыниск мелиск эряви ловномс (считать).

Эрзянь нилькс: Лездамо. = Помощь. "Руця" лезэпаргось сась мельс: лездамс Эрзянь культурань музеентень ярмаксо. Тенень явсь 5000 целковойть. = Фонд "Руця" принял решение - оказать денежную помощь Музею эрзянской культуры. Для этого выделил 5000 рублей. Сумма будет перечислена директору музея эрзянской культуры Аношонь Тумаю. Желающим и имеющим возможность оказать помощь единственному эрзянскому музею сообщаем адрес для перевода средств: 607832 Нижегородская область, Лукояновский район, с. Иванцево, ул. Труда, 52. Аношкину Николаю Ивановичу. Эрзяне, друзья эрзян, ваша помощь нужна и важна. Пусть эта сумма будет небольшой, но она - бесценна для сохранения культуры эрзя народа. Присоединяйтесь к акции Фонда "Руця". Эрюш Вежай "Руця" лезэпаргонь прявтось.

Сыресь Боляень: Украинасто, эрзятнень пельде ( Рангаев Александр, Боляень Сыресь) - кемень тёжат улить кучозь омбоце чадыковонь чистэнть.

Эрзянь нилькс: Сыресь Боляень пишет: Украинасто, эрзятнень пельде ( Рангаев Александр, Боляень Сыресь) - кемень тёжат улить кучозь омбоце чадыковонь чистэнть. Течике пачтян Тумай лелянтень теде. Сюконямот тенк, Украинань эрзят!

Ариис-В: Маол пишет: А ловнуви, пек фотось апокшке. чаштык комп. лия прогаммас ды тосо покшолгавтык.

Virjaz: Сыресь Боляень пишет: Паряк паро улевель кунсоломс Эрзянь Музеенть Эрзянь Директоронть? Истя. Тем более у Аношкина есть свой взгляд как на взаимодействие с властями (что от них требуется), так и на развитие не только музея Эрзянской культуры, но и на систематизацию изучения эрзянской культуры, истории и фольклора. Не смотря на отсутствие соответствующего образования.

Эрзянь нилькс: Erzinform сообщает: Эрзяне готовятся к 6-му Всемирному конгрессу финно-угорских народов. Встреча в Генеральном консульстве Венгрии. 2 апреля состоялась консультативная встреча представителя Исполкома Конгресса Эрзя народа c консулами Генерального консульства Венгрии в г. Санкт-Петербурге Lauko Karoly и Andrea Döme. На встрече были получены консультации по порядку оформления виз для делегатов и наблюдателей от Эрзя народа на 6-й Всемирный конгресс финно-угорских народов, который состоится в сентябре 2012 года в Венгрии.

Сантяй: ????????????????? Течи 2 апреля!!!!!!!!!!!!!!!

Эрзянь нилькс: Сантяй пишет: Течи 2 апреля!!!!!!!!!!!!!!! Вития.



полная версия страницы