Форум » "Эрзянь Мастор" кулялопась /Газета "Эрзянь Мастор" » В Саранске запрещают говорить по-эрзянски » Ответить

В Саранске запрещают говорить по-эрзянски

Эрзянь нилькс: В Саранске запрещают говорить по-эрзянски Единственный день в году, когда мы можем собираться и говорить на родном языке — День эрзянского языка. Это вызывал и вызывает нездоровый зуд у шовинистов мордовской породы . «Мы, мордва, - единый народ и никаких эрзянских Дней!» - вот их лозунг. Коль так, все должны говорить «па-мардовски». Но такого языка, как известно, не сыщешь днём с огнём. И, как следствие, на всех мордовских общественных мероприятиях (об официальных и речи быть не может) и эрзя, и мокша глаголят исключительно на «великом-могучем». День эрзянского языка отмечается с 1993 года. Но вот уже второй год именно в этот день, 16 апреля, власти Мордовии организовывают – чтобы эрзяне не говорили по-эрзянски – день, который не знают как и называть. Сказать эрзянского и мокшанского – пресловутый «раскол», нельзя, мордовского – тоже не с руки, ибо такого нет. Остается последнее, самое верное – русского, ибо от А до Я звучит на этом гибридном «дне» русская речь. Вот это и надо. Цель их – искоренить окончательно и бесповоротно эрзянский язык, заставить замолчать тех несколько десятков эрзян, желающих говорить на родном. Почему саранские власти под диктовку московских ополчились против всего эрзянского? За ответом лезть в карман не приходится. Он на ладони. Мордовского этноса нет. С древнейших времён жил и живёт пока этнос эрзянский. Мокшанский язык – диалект по существу эрзянского. У совсем-совсем незначительной части эрзя населения теплятся остатки этнического самосознания. Не мокшане, а эрзяне, как коренной народ, в меру своих возможностей стараются сохранить свой язык, культуру, отстаивают свои права. У них функционируют Фонд спасения эрзянского языка, газета, проводятся Раськень Озкс, День эрзянского языка и т.д. Вот это и лишает сна «хозяев» и пляшущую под их дудку мордовскую камарилью в лице различных центров, движений, круизов… Как бы антиэрзянисты не злобствовали, какие бы заборы не сооружали, пока «сердца для чести живы» День эрзянской словесности будет радовать душу. Пингестэ пингес эрязо Эрзянь раськесь! Из Интернета

Ответов - 128, стр: 1 2 3 4 All

vilkacis: Эрзянский народ очень опасен для России. Ведь каждый народ рано или поздно создаёт своё независимое государство. Что же произойдёт с Россией, когда создастся Эрзянское государство? Логично, что в Эрзянское государство попадут все территории, где эрзяне являются коренным населением. А это огромная территория до границы с Казахстаном. Появится цепочка граничащих между собой государств - от Северного ледовитого океана до Казахстана - Коми, Мари, Эрзянское государство. А при возрождении Эрзянского народа появится опасность того, что и многие "русские" (точнее русифицированные эрзяне) задумаются - а может лучше вернуться к истокам - вернуться в лоно великого эрзянского народа? А это и Рязань, и Нижний Новгород, и многие другие территории, которые сейчас считаются типа Россией. Без территории эрзян и без русифицированных эрзян от России мало что останется...

Эрзянь нилькс: vilkacis пишет: Без территории эрзян и без русифицированных эрзян от России мало что останется... Это заставляет задумываться...

Александр: vilkacis пишет: Ведь каждый народ рано или поздно создаёт своё независимое государство Очень похоже на экстримизм и сепаратизм!!! Неудивительно, что власть будет препятствовать этому.


Семен: Александр пишет: Очень похоже на экстримизм и сепаратизм!!! Уже давно заметил что есть контингент граждан, любящих сравнить ЛЮБОВЬ К ЯЗЫКУ И НАРОДУ с сепаратизмом и экстремизмом. В следствии чего у меня возник вопрос. Уважают ли эти люди (те кто сравнивает), культуру других народов ?* Ответ на поверхности.

Од эрзя: Александр пишет: Очень похоже на экстримизм и сепаратизм!!! Нет, только на сепаратизм. СЕПАРАТИЗМ (фр. separatisme, от лат. separatus - отдельный) - стремление отделиться, обособиться; движение за отделение части государства и создание нового государственного образования или за предоставление части страны автономии. Отличие С. от национально-освободительного движения носит субъективный (оценочный) характер.

Миша: Следуя логике Александра, человек защищающий интересы от зажравшегося чиновника, является "плохим человеком" так как чиновник "гос" служащий, то есть гражданин прет против государства, а государство в свою очередь этого человека (защищающего свое право) должно уничтожить. Александр не боитесь попасть в такую переделку? Может Вы прокурор, ген. прокурор становился "ОЧЕНЬ ПОХОЖИМ"....

Александр: Шумбрат ялгат! Очень рассмешила и удивила меня ваша реакция. Разве Вы не читали цитату? Как Вы думаете будет реагировать на неё "чиновник"? Я написал как это выглядит с точки зрения власти и государства а Вы взорвались и накинулись на меня (горячие финские парни)! В возрождении и расспространении эрзянского языка и эрзянской самобытности и культуры, как я увидел, довольно много проблем и создание отдельного государства (личное мнение) я бы отложил на неопределённое будущее

Семен: Александр пишет: я бы отложил на неопределённое будущее Откладывай и удачи!!!

Александр: Семен пишет: Откладывай и удачи!!! Посмотрите, какие Вы никудышные вожди. Каждый кто не думает так же, как ВЫ, достоин изгнания(в лучшем случае). Тогда чем вы отличаетесь от "великодержавных"? Не такими были древние эрзянские князья, разрешая селиться на своих землях всем кто бежал от кнута и оков. Есть пословица в Библии "Там где нет волов, там ясли пусты". Были бы эрзяне, страна сама появится.

Семен: Александр пишет: Посмотрите, какие Вы никудышные вожди. Каждый кто не думает так же, как ВЫ, достоин изгнания(в лучшем случае) Вы уверенны, что эта лемма верна?

Миша: Александр пишет: Есть пословица в Библии "Там где нет волов, там ясли пусты". А зачем там ясли? если нет волов

vijan1: Апаргадомам лангс апак вано эряви ёвтамс - Александронь валсонзо ули видечи. Эрьва кодамо верце формань чачомга Модамасторонть лангсо васня эряви теемс субстрат, конастонть сон касы. Эряви вейкетьстэ, эли куш малавикстэ арсиця масса, конастонть лиситькак сеть цецятне, конатне мазылгавтсызь вейсэнь пандянть. Неть цецятнеде оште Платон сёрмадсь. Минек, нетяно, те тевесь ве таркасто пек а айгшеви, мон арсян васняяк секс, мекс арасть вейсэндиця информациянь сюлмавкст. Ды сехте виевесь неень шкасто - ТВ, радио. Тенень тонавтнемаль татартнэнь пельде, 5 иеде икеле сынь теизь спутникень каналост ды суткань-сутка зварявтыть весе Модань келес эсестэст, ды киньгак а сялдыть, а чумондыть - эрямопингесь одов а велявтови, лиякстомтови ансяк неень шкась, мерить эдь: покшсто касозь ломанесь лотки ордалеме - сон сы теезенть кувалма онкстниця арсемас. Нама паро, мекс ули интернэтэсь. Ансяк ванынк-арсинк тынсь - зяронек минь тесэ. Те пек ризнэвти.

Семен: vijan1 пишет: Модамасторонть лангсо васня эряви теемс субстрат, конастонть сон касы. Тесэ вана кодамо тевесь Ялгай! Мон тесэ, эсинь мелем ёвтаса. Васня эрявить превейть виевть ломать, а пек ламо, таго кинть, ков молемс, парсте содаулизь. Неть ломатне улеульть парт виевть-алашат. Сынест эряви евтамс ков сынь молить и мейсь тосо паро карми весе раськенть туртов. Кона раськесь моли тов мартост, сетнеде и эряви кастамс субстрат ды эстэдинзэ виде чи ломать. Неть "виевть-алашатне" эряви арсицят вейке мельсэ ды эсест превсэ. Онгиця кискат, лангозост пек ламо кармить. Кода иля арсе а неть раськень пурныцятне арыть трокс весемене, те ули системанте (противопоставление) лиякс а лиси. Васинце Эряви вейке мель!

Эрий: Ие теvijan1 пишет: Ансяк ванынк-арсинк тынсь - зяронек минь тесэ. Ие теде икеле, знярояк арасель. Ней ультяно. Тонгак тезэнь совить. Кие совась эрзянь тевс - важодть! Совавт лия эрзят. Лия ки арась. Сы шка, эрзянь келеськак карми гайгеме чинь чоп.

vijan1: Вейкетьстэ арсицят = ве мельсэ эрицят. Эрзянь ломантненень ковгак ветямгаст ды тердемгаст эряви пек виев, превей ды ванькс ломань, лиякс а кода, те секс, мекс минек ломантнестэ, малав, эрьвась сонсь мари 'эсь прянзо покшокс, ды пек парсте мари авидечинть ( нама мон а кортан симицятнете ды пельпревде) секскак арсек тонсь зярошка инекс эряви улемс те ломанентень. Тень паро ёнксось - минек рузыямонть 800 шка иес таргавомазо, теке марто одс эрзиямонтень, весе трокс пильгтнень ловозь, пелян арсемеяк зяро шка эряви...

Семен: Раськенть стявтомс, ды парочис самс эряви 150 иеть. Минек эрзянь раськесэнть ульнесь и ули вий, Паздо, секс эряви седи аламо шка. Таго превейть ломать эрявить кода тон мерять, - Вейкетьстэ арсицят = ве мельсэ эрицят. Эрзятнене эряви содамс, покштянок эрясть ауль вейке прявт ало, ульнесть "покштянь эземть" Озкст ды "Вечи". Тестэ лиси, эряви теемс эрзянь "эземть" косо тевенть теить ды арсить вейсэ, ауль ськамунзо прявтось. Инязор = Ушмадей! Сон эряви кода моли тюремка ды сон тосо прявт! Кавто валсо, эсинь мелем.

vijan1: Ушмодеенть коряс чартьчим сатотсь.

Serga: Покшчи марто! Эрзянь келень чи

Эрзянь нилькс: Serga пишет: Покшчи марто! Эрзянь келень чи Валдо покшчи марто!

Kuraevo: Единственный день в году, когда мы можем собираться и говорить на родном языке - Эрзянь кель - это как 8 марта

chuvashon_erzja: Kuraevo пишет: Единственный день в году, когда мы можем собираться и говорить на родном языке - Эрзянь кель - это как 8 марта Чумом нолдык. Койсэм, кинь ули мелезэ се яла эрзякс корты. Сёрмадото тесэ эрзякс, кие тынк карды. Наголь авардезь яказь тевесь а туи . Зярдо эсить арась мелеть эрзякс сёрмадомс, кие тонь кармавттандан. Снарт сёрмадо эрзякс, те тевесь аволь стака . Кода мерить, сёрмадозесь узересэяк а керсеви.

erzianj : chuvashon_erzja пишет: Чумом нолдык. Койсэм, кинь ули мелезэ се яла эрзякс корты. Сёрмадото тесэ эрзякс, кие тынк карды. Наголь авардезь яказь тевесь а туи . Зярдо эсить арась мелеть эрзякс сёрмадомс, кие тонь кармавттандан. Снарт сёрмадо эрзякс, те тевесь аволь стака . Кода мерить, сёрмадозесь узересэяк а керсеви. видеть валот Оло леляй! Кие а машты -карми бажамо сёрмадомо, ловномо. Лиякс кодаяк...

Kuraevo: Каждый колониальный народ - чувствует себя плохо

Анажов: Эрзянь нилькс пишет: День эрзянского языка отмечается с 1993 года. Но вот уже второй год именно в этот день, 16 апреля, власти Мордовии организовывают – чтобы эрзяне не говорили по-эрзянски – день, который не знают как и называть. Я не защитник властей. Конечно же не правильно это новообразование, день родных языков, проводимый 16 апреля. Но ведь то вина не только властей Мордовии, то реакция и части эрзян, которых заклеймили клеймом мордвинист. Я один ушел с официального мероприятия и пришел в библиотеку на день эрзянского языка. Что там услышал в свой адрес? Вот и мордвинист Безаев с нами. И я понял, что те руководители региональных отделений, которых просил пойти со мной на день эрзянского языка правы, что не пошли, зачем им слышать то, что услышал я. На второй год я уже не пошел на это собрание, как и многие эрзяне. Нельзя доводить до абсурда, то что свято. Нельзя присваивать единоличное право на язык. Но если честно. то народу было столько же, сколько и тогда, когда не проводился день родных языков. Никто не запрещал и не запрещает день Эрзянского языка, это святой день. Он в наших народных душах. Просто надо планировать и организовывать его с соответствующим масштабом. А поле на котором он проходит большое, почти вся Россия. И пока мы живы его будем проводить. Думаю, что он останется в памяти и тех кто только сегодня родился, так как мы передадим им эстафету, в свое время. А первым инициаторам этого праздника, сюк пря, от мордвиниста Безаева. Эрюш раз ты администратор из администраторов, давай сделай на форуме тему "Эрзянь келень чи", где была бы и фотолетопись со всей России.

Сыресь Боляень: Шумбрат уледе, ялгат!!! Эрьва тевенть кавто пензэ!!! Таколи Будда меркшнесь – «Видечись куншкасо». Мезде мелявтан? Лиясто маряви монень минек кортамотнесэ лия ломанень меленть авечкема ды кежиявлема тень кувалт. Карадо- каршо менельс кепедезь аштить кавто мельть. Ве ёнось – минек, эрзятнень. Омбоцесь, сетнень, конат эсь пряст «мордвакс» лемдить. Арсян неть "мордвинтнэнь" миненек эряви явомс кавто пельксэс. Веинстнэ - сеть, конат чаркудить мезе теить, мордовиянь ды кремлянь прявттнэнь кунсолозь – нетне ялгакс миненек а теевить! (бути манчема марто совить юткозонок). Омбоцетне – манчезь эрзятне. Истя улевкснэ путовсть. Чаркодьте, знярыя шка ведьповось прятнень ланга чавсь!!! Нетнень кис эряви тюремс миненек, таргамс «мордвань прявтонь» котлявкстнэде. Содан, а нуркине пингесь юты… Те кевкстемасть эряви пек ёжо марязь панжомс . Бути лемдямост, сёлномост, карматано, ирнэме лангозост – ауль ёмавтсынек – паньсынек каршо ёнов. Кадовттано ськамонок «мазыйть ды превейть»! Секс арсян эряви весе вейсэ вейке мельс прамс. Ули вал истямо «терпимость», а ёвтави тень эрзякс, лездадо, ялгат. Те валонть марто весе ули минек коряс. Лиякс…. А содан. Ломантнень пекесь пешкедсь диктатортнэде ды вейке патиянь мельспрамотнень топавтомадонть… Уледе шумбрат! Кадован тынк весе Боляень Сыресь

Семен: Сыресь Боляень пишет: Боляень Сыресь Тон иля стувле валонт конатнень монде мерить. Каршо вал тей иля сермат. Ансяк повняк "бинарность".

Сыресь Боляень: Эзитинь чаркуде, Семён! Келейгавтык, сюконян, каршовалот....

chuvashon_erzja: "Терпимость", койсэм, пек човине сюлмавкссось, сон пек курок сезеви. Мон косо буди сёрмадокшнынь истямо кустемань кондямо, алдо врев, кузитят валт: Алдо верев рузкс сёрмадса: закон(сехте ало- теньде алов а эряви валгомс), терпимость, правда, справедливость, братство, любовь... теде тов...

Семен: chuvashon_erzja пишет: "Терпимость", койсэм, пек човине сюлмавкссось, сон пек курок сезеви. Виде мелесь! Терпимость - валось качамонь, течи ули , течи ды ёмась. Кой (закон) валдо пелить.

Сыресь Боляень: Терпимость -Умение без вражды, терпеливо относиться к чужому мнению, взглядам, поведению. Т. характер. Терпимое отношение к людям. С.И.Ожегов, Н.Ю.Шведова. Толковый словарь русского языка. Косо ды месне тесэ качамось, Семён? Те валось , эрзякс ёвтаули "лия ломаненть меленть, кежтеме кунсолома (лездадо ялгат седе нуркинестэ меремс)" Те валось лиякс мереви "толерантность"! Толерантность - это способность без агрессии воспринимать мысли, поведение, формы самовыражения и образ жизни другого человека, которые отличаются от собственных. Ёвтак косо качады?

Семен: Сыресь Боляень пишет: Ёвтак косо качады? Тонь валсто качады

Сыресь Боляень: Чаркудинь истя! Бути лия ломань текень мереулизе - весе улевель вадря?

chuvashon_erzja: Рузкс сёрмадса мелем. На мой взгляд,терпимость- очень низкая планка в человеческих отношениях. Терпимость нужна, но совершенно не достаточна. Согласитесь, что слова терпеть, уважать, иметь равные права и пр., имеют сильно отличающиеся значения. Слово терпимость, не имеет юридических основ. Мне бы , например не хотелось, чтобы только терпимость была основой взиамоотношений. Когда только терпят, например сильный терпит присутствие слабого или слабый терпит присутствие сильного, нет четких границ и правил этой терпимости. Можно ведь очень просто сильный посоветовать слабому: - Терпи, я же тебя терплю... До этой низкой планки взаимоотношений не хотелось бы опускаться. Люди достойны равных или братских отношений и выше и выше, совершенству нет предела...

Сыресь Боляень: Здравствуйте, chuvashon_erzja! Очень интересная интерпретация слова "терпимость". Это по какой версии? Даль, Ожегов....? Вынужден с Вами не согласится. Речь как раз идёт об очень высоком уровне взаимоотношений. Многие источники утверждают, что терпимость (толерантность) по отношению к чужому мнению означает позицию сильного. Напротив, нетерпимость, является признаком слабости.

chuvashon_erzja: Это Вам сам Ожегов сказал или при Дале была толерантность? Вижу не поняли меня, cпрошу конкретнее. Вы бы больше на какой стороне при толерантности хотели оказаться: на сильной или слабой стороне? Может Вам сейчас известны народы, которые довольствуются только толерантностью?

Семен: Слово «толерантность» (от латинского tolerantia – терпение) первоначально функционировало только в роли термина, использующегося в физиологии, где оно означает способность организма переносить неблагоприятное влияние того или иного фактора среды. Характерно, что слово «толерантность» оказывается в современном «международном» языке неразрывно связанным со словом «ксенофобия». Кстати, это слово пришло в современный язык из психиатрии, где оно означает навязчивый страх перед незнакомыми лицами. Для того чтоб закрыть тему "толерантность" рекомендую прочитать статью на портале "Эрзянь ки" "Дурно пахнут мертвые слова" Кстати у многих ратующих за терпимость, эта самая терпимость исчезает при обсуждении вопроса происхождения "мордвы"

Прохожий: Семен пишет: Слово «толерантность» (от латинского tolerantia – терпение) первоначально функционировало только в роли термина, использующегося в физиологии, где оно означает способность организма переносить неблагоприятное влияние того или иного фактора среды. Характерно, что слово «толерантность» оказывается в современном «международном» языке неразрывно связанным со словом «ксенофобия». Кстати, это слово пришло в современный язык из психиатрии, где оно означает навязчивый страх перед незнакомыми лицами. Для того чтоб закрыть тему "толерантность" рекомендую прочитать статью на портале "Эрзянь ки" "Дурно пахнут мертвые слова" Вот это да! Радетели эрзянской веры Семен - Туршатов и Эрюш Вежай, а это, так понимаю, он дал статью на Эрзянь ки, считают истиной, то, что написано последователями тех, кто уничтожал эрзянскую веру. Вообще-то есть другое понимание слова толерантность - это медицинский термин и он означает принятие или непринятие живым организмом, пришитых к нему частей тела, взятых из другого живого организма. А точка зрения православных священников и следующих за ними овец, действительно - общественное важнее индивидуального, личного. Так же считали и сторонники демократического централизма - диктаторы. Значит действительно Семен за диктатуру! Только вот какую - православную или все же эрзянскую? То

Танюш: Прохожий, не торопитесь делать скоропалительные выводы! Прохожий пишет: Радетели эрзянской веры Семен - Туршатов и Эрюш Вежай, а это, так понимаю, он дал статью на Эрзянь ки, считают истиной, то, что написано последователями тех, кто уничтожал эрзянскую веру. Ссылка на статью была дана всего лишь с целью ее обсуждения, и как частный пример одной из существующих точек зрения на понятие толерантности.

Kuraevo: Вы не уточнили, где разрешают говорить по Эрзянски

Сыресь Боляень: Kuraevo пишет: Вы не уточнили, где разрешают говорить по Эрзянски Тесэ кортак апак пеле! Здесь даже приветствуется!!!

Прохожий: Танюш пишет: Ссылка на статью была дана всего лишь с целью ее обсуждения, и как частный пример одной из существующих точек зрения на понятие толерантности. Так понял, что Танюш это Семен, раз знает чего имел ввиду Семен публикуя эту статью. Эта статья радетеля веры, которая убивала эрзянскую веру. Танюш вы будете ссылаться на своего палача, который отрубил вам голову?

Танюш: Прохожий пишет: Танюш это Семен, раз знает чего имел ввиду Семен публикуя эту статью. Танюш вы будете ссылаться на своего палача, который отрубил вам голову? Прохожий, в отличие от вас, прячущегося за ником, я не скрываю своего лица и имени, это во-первых. А, во-вторых, не так ужасен палач, по сравнению с теми, по чьей указке он действует. а ещё есть провокаторы-лицемеры, вносящие хаос и сомнения в умы эрзян, эти ещё омерзительнее

Сыресь Боляень: Танюш пишет: а ещё есть провокаторы-лицемеры, Кстати, коль они уже есть, может быть тему создать такую? Например: как распознать провокатора? Таня, есть смысл, как ты думаешь? Кодамо тевень кувалт муеви - панжови юткозонок кучозесь?

Прохожий: Kuraevo пишет: Вы не уточнили, где разрешают говорить по Эрзянски А кто где запрещает? Кто вам где-то запретил говорит на родном языке. Мон весеяк косо превем кортан эрзякс и кияк мондянь апаро вал эзь мерьк. Монсь кортлян рузск, кода превем чтоб чаркодимизь мезеде кортлян те ломаньтне конатне а чаркодить эрзянь келенть. Так и тон вечсак эсить келенть, корляк эрзякс, а вечсак кортан китаень кельсэ

Прохожий: Kuraevo пишет: Вы не уточнили, где разрешают говорить по Эрзянски А кто где запрещает? Кто вам где-то запретил говорит на родном языке. Мон весеяк косо превем кортан эрзякс и кияк мондянь апаро вал эзь мерьк. Монсь кортлян рузск, кода превем чтоб чаркодимизь мезеде кортлян те ломаньтне конатне а чаркодить эрзянь келенть. Так и тон вечсак эсить келенть, корляк эрзякс, а вечсак кортак китаень кельсэ

Илёв: Прохожий пишет: А кто где запрещает? Кто вам где-то запретил говорит на родном языке. Действительно, а кто запрещает говорить на родном языке? Это эрзянский блеф, М.Безаев это неоднократно подтверждал, такие как Семены выпячивают все наружу, выметают сор на улицы, Безаев же говорит правду и уличает Семена во лжи по поводу ситуации с эрзянской культурой в области, да и самой организацией "Ялгат". Михаил Иванович много раз подчеркивал о развивающейся эрзянской культуре в регионе в организации "Ялгат" участвуют сотни эрзян, при проведении мероприятий участвующих прибавляется значительно. В этом году в Нижегородской области проходили выборы на мордовский съезд. От 3000 человек мордовской национальности нужно было выбрать 1 делегата, выборы состоялись и 8 делегатов от Нижегородской мордвы были избраны. Сами посудите, была проведена глобальная работа в выборах участвовало 24 000 мордовского населения области и все это легло на плечи "Ялгат". Безаев один из всех делегатов выступил против создания ЕМЯ, остальные делегаты еще не осознали опасности этого проекта. Безаев и "Ялгат" теперь активно начинают готовиться к переписи и призывают всех записываться мордвин- эрзя. Это дальновидный взгляд и очень верный, всему миру известно , что мордвы два вида, а такие как Семен успели раздуть эрзянскую самоидентификацию и если народ запишется просто "эрзя" ситуация может осложниться и выйти на создании автономии. Мордвин - эрзя указанная при переписи ни к кого не удивит, так как это в рамках обще принятой модели. Республика МР является интересом правительства России в частности и Лужкова, скупленные земли и заводы в мордовии являются собственностью многих чиновников участвующих в оргкомитете по празднованию 1000 летия вступления мордвы в Россию. Сохранение республики является фактически интересом Российских чиновников. Таким образом организация автономии противоречит планам российской элиты. Безаев же по сути является человеком способным провести народ по пути на котором не произойдет столкновений интересов и сохранит целостность мордовии и самого мордовского народа.

Танюш: Илёв пишет: если народ запишется просто "эрзя" ситуация может осложниться и выйти на создании автономии В создавшейся ситуации считаю эрзянскую автономию самым предпочтительным образованием, реально способным защитить национальные интересы эрзян.

Эрзянь нилькс: Илёв пишет: Это эрзянский блеф, Предупреждение. Как Админ обращаю Ваше внимание на корректность поведения на ЭРЗЯНСКОМ ФОРУМЕ. Вы наш гость. В гостях так себя не ведут.

Прохожий: Илёв пишет: От 3000 человек мордовской национальности нужно было выбрать 1 делегата, выборы состоялись и 8 делегатов от Нижегородской мордвы были избраны. Хотя администратор удалил мой ответ вам Илев, все же повторюсь может у Эрюш Вежая совести хватит оставить его для чтения. В чем конечно же сомневаюсь. ))) 1. Мы попросили расширить квоту и от Нижегородской области было избрано 10 делегатов. По одному из каждого района компактного проживания эрзян и мокшан. От Лукояновского района и города Нижнего Новгорода избрали по два делегата. 2. На съезд поехали 6 делегатов, остальные не прибыли по случаю болезни и семейных обстоятельств. Но тут вины Безаева нет. Даже Аношкин не смог воздействовать на второго делегата от Лукояновского района и тот не поехал на съезд. Транспортом были обеспечены все.

Чи: Безаев на эрзянском сайте кричит о мордовских делах, явно флудит председатель мордвин. Не стоит мордве давать тут гадить у них своих сайтов полно.

Прохожий: Чи пишет: Безаев на эрзянском сайте кричит о мордовских делах, явно флудит председатель мордвин. Не стоит мордве давать тут гадить у них своих сайтов полно. А чего вы сами-то сделали? По вашему правдивая информация о выборах делегатов на съезд - это гадость, а вранье о выборах это не гадость. Интересная позиция.

Танюш: Прохожий пишет: По вашему правдивая информация о выборах делегатов на съезд - это гадость, а вранье о выборах это не гадость. Самое большое вранье во всем этом - сам мордовский съезд. 3-ий Конгресс эрзянского народа принял Резолюцию "«Об отношении к предстоящему осенью 2009 года 5-му съезду «мордовского» народа», которая гласила: Конгресс эрзянского народа считает, что съезды «мордовского» народа не способны и не могут выражать интересы эрзянского народа в силу следующих причин: 1. Решения «мордовских» съездов направлены не на спасение эрзянского народа и эрзянского языка, а на их уничтожение-«мордвинизацию». 2. Под прикрытием лозунга «Мордва – единый народ!», организаторы «мордовских» съездов демонстративно нарушают демократический принцип пропорциональности представительства эрзянского народа в численности делегатов на совместном мероприятии эрзян и мокшан. Соотношение численности Эрзи и Мокши в настоящее время составляет примерно 3:1. В численности делегатов «мордовских» съездов эта пропорция не соблюдается. 3. Принцип пропорциональности представительства эрзя и мокша народов также не соблюдается в руководящих и выборных органах «мордовских» съездов. 4. Концепция 5-го «мордовского» съезда показывает, что его основной целью является принятие решения об одобрении курса мордовских властей на дальнейшую «мордвинизацию» ЭРЗЯ народа, на отлучение эрзянского народа от эрзянского языка, на навязывание чуждого эрзянам ЕМЯ - единого мордовского языка. В связи с этим Эрзянь Инекужо-Конгресс эрзянского народа предупреждает эрзян, избранных на «мордовский» съезд под псевдоэтнонимом «мордва» об опаснейших последствиях для эрзянского народа подготавливаемых решений 5-го «мордовского» съезда, которые могут стать моральной и политической базой для полного уничтожения ЭРЗЯ народа и эрзянского языка. Эрзянь Инекужо-Конгресс эрзянского народа обращается к эрзянам, пожелавшим принять участие в «мордовском» съезде, даже в неравных условиях, несмотря на жесткое психологическое и административное давление, твердо отстаивать право эрзянского народа говорить на ЭРЗЯНСКОМ ЯЗЫКЕ и называться своим историческим именем ЭРЗЯ. Нет «мордвинизации» ЭРЗЯ народа! Да – эрзянскому языку и эрзянскому народу! Нам не нужен искусственный и навязанный чуждый ЕМЯ – единый мордовский язык. Мы хотим сохранить свой любимый, древний и молодой, звонкий и песенный язык наших предков, наших бабушек и дедушек, отцов и матерей, наш родной ЭРЗЯНСКИЙ язык. 3-це Эрзянь Инекужо (3-й Конгресс эрзянского народа) Луга Ян Ош 2009 ие, ашемков, 20 чи

Паол-маол: Мы обречены ссориться и мейле стать рузами... Если вы это не напишите дела не пойдут? я правильно понял?

Kuraevo: Профанация русского языка: есть республика, но она не является государством(была федеративная республика Югославия, где соблюдались национальные языки каждой республики). "Все сохранили свои языки, что обусловило своеобразие этой страны." http://vfnglu.wladimir.ru/Rus/NetMag/v5/v5_ar04.htm

Kuraevo: Думать на своём языке - это не Медведеву сказать !!!

Kuraevo: Жаль, что Дмитрий Анатольевич не слушал кроме Deep Purple, Pink Floyd

Арджа: Kuraevo пишет: Жаль, что Дмитрий Анатольевич не слушал кроме Deep Purple, Pink Floyd Конечно же правильно, что Д.А, чего то слушает, но яего мы слушаем - вот главный вопрос. Жаль мекс? Минь стувтынек весень меленьтнеь . конатьте миньденеек максозь эрзянь пиньгестэ.

Паол-маол: Есть Медведев, наш президент, а есть мы, народ у которого большие проблемы с ассимиляцией, и в половине этих проблем виноваты мы сами. А помогать нам не будут, по следующим причинам: "лишние проблемы", "слишком дорого", "не прибыльно", "соединение с народами было добровольным","православие никого не принуждало", "Юрий Всеволодович- святой князь". Самим ссорится перестать надо. Когда в товарищах согласия нет-....то понятно чего.

Арджа: Паол-маол пишет: соединение с народами было добровольным","православие никого не принуждало", "Юрий Всеволодович- святой князь". Не надо обльщаться. Юрий Всеволодович, первый фашист на земле. Он сжег нашу столицу Обран ош и заложил чуть ниже через речку Почаинку Нижегородский кремль. Он фашист, по современным понятиям. Православные священники при поддержке властей насильно крестило эрзян. Это был трагедия, люди вешались, сжигали себя, чтобы очистится от принудительной веры. Это было причиной восстаний и того восстания которое возглавил Несмеян Васильев. Нижегородский епископ Питирим, архимандрит Дмитрий Сеченов выполняли волю священного синода и крестили эрзян один путем хитрым, другой насильно. Дмитрий Сеченов сжег эрзянское кладбище. Задумайтесь! Кладбище. И некоторые нынешние священники пытались возвести его в лик святых. Кто встал против? Кто на общественном совете Нижегородской области зарубил этот вопрос? Так что не такое уж невинное дитя православие. История страшная, не надо надевать розовые очки, но и не надо жить страшною ею ныне. Надо просто учитывать страшный опыт, для того, чтобы сохранить родной народ. Минек раськенть. Тееде вадрят тевть. Кадык а ёми минек раськесь, минек келесь, минек эрямо чись. Од ие мартов весень. Шумбра чи тениньк.

Сыресь Боляень: Кстати, точно таким же образом, внедрялось христианство и на Руси. В Киеве людей загоняли в Почайну (речка) копьями и мечами и таким образом крестили.... А Владимир святой!!! Религия рабов.... Кстати не задумывались почему такое сходство слов "христианин" и "крестьянин"?

Kuraevo: Сыресь Боляень пишет: В Киеве людей загоняли в Почайну (речка) копьями и мечами и таким образом крестили.... А Владимир святой!!! Религия рабов.... Кто видел тот знает

Сыресь Боляень: http://gazeta.ua/index.php?id=241840&eid=656&lang=ru

Kuraevo: Включите тв-канал "Вести" и посмотрите сколько правды в глазах этих о ком пел когда-то Шевчук

Семен: Извините, но вопрос исторического величия Киева под большим сомнением. Киев присвоил историческое имя Куяба, очевидно Куяба не Киев, сушите весла))

Сыресь Боляень: Поистине поражает диапазон, глубина и абсолютность твоих знаний! Просто энциклопедист!!! Ты это к чему, про Киев то, а? В Киеве не запрещают говорить по эрзянски

Эрзянь нилькс: Сыресь Боляень пишет: Киев Сыресь Боляень пишет: В Киеве не запрещают говорить по эрзянски Киев= ки+яв (эрз.) :

Сыресь Боляень: Мазыйстэ лиси!!! Эряви ёвтнемс тескень ялгатнень. Тесэ пек ламо ломанть чаркодезь ваныть эрзянь стакашканть лангс, ды бути эряви лездыть...

Эрзянь нилькс: Сыресь Боляень пишет: Эряви ёвтнемс тескень ялгатнень. Теньгак ёвтык: Черкассы = черь+касы (эрз.). Днепра леень казактнэнь човоньсэст пачк ульнесь кувака черень кель (чуб). Полтава = пултань+ведь (эрз.), polttaa (suom.) = пултамс, сеть таркатнесэ седикеле кассь пултазь пиче вирь...

Сыресь Боляень: Черкастнэде - вадрясто. Ней тосо лият эрить... Чоурявсть..

Ловныця: Сыресь Боляень пишет: Черкастнэде - вадрясто. Ней тосо лият эрить... Чоурявсть.. Чоурявсть... Оят минденекек эряви арсемс, кода эрзянь келенть кепедемс, кода теемс кадык сон эри пиньгеде пиньгес. Илядо лабурда Киевдэ. Мезеяк тосо эрзянь арась. Эрзянь кель тосо арась. Тосо ули ве кель - украинань. Миньденек эряви кепедьме минек ойменек. Те сек вадря мелесь. И кинь сон ули те и минек ломань. А Киевесь те столицась романской дружинанть. Так что Сыресь иле уж пек кшна Киевенть. Тосо эрзякс мерить кортамо пока, эрзянь келесь мезеяк тениск канды. Истя жо и Россиясо. Кармы эрзянь келесь ярмакт кандомо, кармить весе кортлямо эрзякс.

Сыресь Боляень: Шумбрат, Ловныця!!! Паро ушодома марто тонть!!! Истя чаркудинь, ушодык те сёрмасонть минденек арсеманть, эрзянь келень кепедеманть. Совак ино!!! Лабордомс валонтень - тесэ а тарка. Минь кортатано. Мезде кортамс мезде а кортамс, чумомок нолдык, минсь карматанок мельспрамо. Киевсэ эрить эрзяткак. Киевсэ ульнесь нолдазь, меля, васенце книгась эрзянь валморо марто. Паряк а сехте берянь ошось? Улят - совак. Пек паро арсема ули сёрмасот. Ловныця пишет: Кармы эрзянь келесь ярмакт кандомо, кармить весе кортлямо эрзякс. Паряк улить арсемант кода истя теемс?

Ловныця: Сыресь Боляень пишет: Паряк улить арсемант кода истя теемс? Арась истямо арсемам, арась монь превть конатьне теивилть бы истямо мель сесене. Но Киевеньть иля кшна. Те орма мынек, сон путозь Днепра алов, седе алов косо улесь эрзянь ды лия народонь пост, тон содасак те тевенть, сон те постось ней ули район Украинань, Черниговань губерниясо. Киев те пек васинь ош, косо минь карминек емавтомо эсинек пиньгенек. Минь ульнинек ве культурасо, ванок кодамо украинань панарось и минек эрзянь. Ве сермавтэ-артаманостьне (одна вышивка), токо украинань уголтнэ тупазь, минекснэ раськень мельде кадызь сыре чинек.

Сыресь Боляень: Шумбрат, Ловныця... Паряк сась шка сёрмадомс "Сёрмадыця"? Монь улить истят арсеман, ды мон содан кода тень теемс. Ярмакун а сатыть... Эзинь чаркоде, мейсь Киевесь - орма! Паряк "...эрзянь ды лия раськень (?) "постонть"" седе алов, ошонть путомозо - а чумо? Сёрмадт, инескеть, кона шкадонть кортат? Зярдо Киевсэ "минь карминек ёмавтомо эсенек пингенть"? Сюк пря тенть...

chuvashon_erzja: Кие икеле ульнесь азор моданть лангсо вешнимась ней пек стака, а эряволь:- Те минек модась(ошось) пиньгеде-пиньгес ульнесь,- сёрмалемс. Бажамост тень коряс кона-конанть улить , ансяк капшемс а эряви. Мон совсян лият раськень мелькужос, тосояк истятне улить. Татартне мерить Киевде икеле тосо лия татаронь аул ульнесь, мейле Башту ош В 658 г. Шамбат был разбит франками (они называли Шамбата “Само”) и аварами и вернулся на службу Курбату. Курбат опять дал ему титул губернатора (улугбека) области Башту, но велел в наказа¬ние за былое непослушание именоваться только Кыем. Поэтому го¬род Шамбата — Башту — получает его имя Кый, которое ныне зву¬чит в форме “Киев”. За крепостью же Киева — Башту, которую Шамбат выстроил еще до Аварского похода, до конца X в. закрепи¬лось его имя “Шамбат”. Киев стоял на холмах (“горах”), которые назывались булгарами Куян или Кук-Куянтау (“Горами духа Куяна или Кук-Куяна”), поэтому Киев назывался также и “Кук-Куян”..

Ловныця: Сыресь Болянь пишет: Шумбрат, Ловныця... Паряк сась шка сёрмадомс "Сёрмадыця"? Монь улить истят арсеман, ды мон содан кода тень теемс. Ярмакун а сатыть... Эзинь чаркоде, мейсь Киевесь - орма! Паряк "...эрзянь ды лия раськень (?) "постонть"" седе алов, ошонть путомозо - а чумо? Сёрмадт, инескеть, кона шкадонть кортат? Зярдо Киевсэ "минь карминек ёмавтомо эсенек пингенть"? Сюк пря тенть... Сыресь тон седе ламо ловныть книгат. И ней кортлят, что Киевесь минек пиньгесеэ мезеяк эз тейк? Киевесь ава норманынь, тосо даже ки а сюпав ломань мерсь руз, сондэ повотьсь орта лангсо. Тень содасак? Нормантнэ - ломаньтне конатьне а маштыть эрямо если киякинь а чалгить, киякинь рабокс а теить. Минь эрзятьне тениск кирьга парк ульнинек. Секс нормантнэ кармасть совамо минек мода лангс. А минь эсинек модатнень емавтынек. Арась минек прясо - рузск евтан - завоевательной инстинкт. Так что иля стя Киевень кис. Киевестэ тус эрзянь емавтомо чись. И если тече тосо вечкить минек, то лишь политикань кис.

Сыресь Боляень: Пултат!!! Минек верьсэ чоурязь, чумот вешнемс...??? Ванык ней кода "нормантнэ" эрить! Ульнить масторсост? Маразм ситуации заключается в следующем: комплекс неполноценности, игнорируя объективно сложившуюся реальность, заставляет тратить время на "восстановление" "исторической справедливости" в ущерб поиску путей выхода из современной проблемной ситуации. Оставляя при этом без ответа простой вопрос: - НА КОГДА??? На какой день истории человечества нужно её восстановить? Даже если по Вашей версии на месте Киева жили эрзяне, то вполне вероятно, что до ледникового периода, например там жил другой народ. Киев сегодня - симпатичный город. Здесь свободнее дышится несмотря на политические неурядицы, а может и благодаря им. Ну и контрольный вопрос: А сами Вы в Киеве были? Когда? Что Вам не понравилось?

Ловныця: Сыресь Боляень пишет: А сами Вы в Киеве были? Когда? Что Вам не понравилось? Был, жил в Дарнице, друзья украинцы предоставили однокомнатную квартиру. Жил в Черниговской области неделю, купался в днепре, пил украинский самогон, закусывал знаменитым салом с шестью слоями. Кто не знает поясню- слой сало, слой мясо. Изумительная вещь, особенно с чесноком. Но Сыресь сало и политика норманизации финно-угорских земель начатая во вторую очередь с Киева отрицать нельзя. Я поспорил с профессором историком, которая читала лекцию о сравнения в русскком православии. Ее аргументами были аки лев, аки кедр ливанский. Причем здесь ее аргументы, когда всем известно, что библию написали несколько поколений евреев, потом ее перевели греки на свой языка. а потом те же греки перевели на какой?

Ловныця: Ловныця пишет: Сыресь, извиняюсь за ошбики, но что делать, торопился тебе ответить. исправлять не стал надеюсь прочитаешь правильно. Был, жил в Дарнице, друзья украинцы предоставили однокомнатную квартиру. Жил в Черниговской области неделю, купался в днепре, пил украинский самогон, закусывал знаменитым салом с шестью слоями. Кто не знает поясню- слой сало, слой мясо. Изумительная вещь, особенно с чесноком. Но Сыресь сало и политика норманизации финно-угорских земель начатая во вторую очередь с Киева отрицать нельзя. Я поспорил с профессором историком, которая читала лекцию о сравнения в русскком православии. Ее аргументами были аки лев, аки кедр ливанский. Причем здесь ее аргументы, когда всем известно, что библию написали несколько поколений евреев, потом ее перевели греки на свой языка. а потом те же греки перевели на какой?

Сыресь Боляень: No Comments !!!

Ловныця: Сыресь Боляень пишет: No Comments !!! А как Сыресь прокоммекнтирует решение украинского суда о голодоморе. Может есть смысл подавать на суд и эрзянам, мокшанам Самарской области и других областей. Вндь когда смотришь на данные статистикики, то в центральной части России умерло больше людей чем на Украине. Бренд - голодное поволжье есть? Так как насчет голодомора эрзян и мокшан?

Эрзянь нилькс: Ловныця пишет: голодомора эрзян и мокшан? И это было.

PLeontiy: Ребята, а на хой нужно собираться в Саранске. Может организовать новую столицу "Эрзянии". Если кого обидел, заранее извиняюсь. Собраться где-нибудь в районном городке, ну на севере и обсудить все. Да, властей можно не звать. Сами прибегут. Ди и вообще побольше самостоятельности. А русский-могучий я бы не ругал. Да и вообще, надо жить дружно.

Миколь: PLeontiy пишет: Может организовать новую столицу "Эрзянии". Те тевенть вадря теемс Лукоянов ошсо. Сондэ перька ламо эрзянь велеть. Сон ащи куншкасо эрзянь велетнень иной буетнень.

Эрий: PLeontiy пишет: Собраться где-нибудь в районном городке, ну на севере и обсудить все. Да, властей можно не звать. Сами прибегут. Познакомьтесь с информацией, как проходил Эрзянь Инекужо-Конгресс Эрзя народа в г. Лукоянове 20.06.09. Это к вопросу, прибегут ли власти и что они будут делать. Материалы публиковались в "ЭМ" и в Интернете.

Миколь: Эрий пишет: Познакомьтесь с информацией, как проходил Эрзянь Инекужо-Конгресс Эрзя народа в г. Лукоянове 20.06.09. Это к вопросу, прибегут ли власти и что они будут делать. Материалы публиковались в "ЭМ" и в Интернете. Ды мезде пельмекс? Пек вадрясто ютась Эрзянь Инекужось. А ки тосо ульнесь и ки следясь, те сыниск тевесь. Сынь тень тевеньк кис ярмакт - зарплатат зепс путыть. Карматам вирень пикерь, кармить или кресеменек или кармить ютамо маласо. Карматам чуросто касамо, юткосанок кармить якамо ды чалгамо минек меленьк. Минь превенек улеме народокс? Превемек так мезеде миньденек пельмекс? Пельмекс эряви ярмак чиде, ауль кияк бы минек рама. Стака юты эрзянь тевесь, а стака мезеяк а теяви.

Маол: "Те тевенть вадря теемс Лукоянов ошсо. Сондэ перька ламо эрзянь велеть. Сон ащи куншкасо эрзянь велетнень иной буетнень." Мон истямо велесэ эринь....Арасть тосо эрзят, тосо вейкс рузокс кортыть. Эрзякс кортыть ансяк сыре ломатть коли-коли.( Эрзянь вастомат - паро мелесь!

erzя: Маол пишет: "Те тевенть вадря теемс Лукоянов ошсо. центр эрзянских земель в мордовии - Чамзинка (Чаунза).... кстати, родина Маризь Кемаль.... :) Маризь Кемаль - в президенты Эрзянии, а столицу - на ее малой Родине!

vijan1: Весе вадря, ансяк прявттарканть теемс ЧАВО валонть марто лемсэ а эряви кодаяк.

БУРДЮМ: Одно дело все это красиво и на словах. А на деле одни притеснения и позор. мол "мордва тупорылая" аж порвать готов за это. Один раз не сдержался... Хоть я сам и не знаю свой эрзянский язык что бы уметь на нем говорить, но кровь дух во мне ЭРЗЯ. Не любят нас на родине как это не прескорбно, но так оно и есть.

БУРДЮМ: http://vkontakte.ru/topic-21051_22738

БУРДЮМ: почитайте отзывы из группы мордовия рулит

Маол: Так может эта самая мордва действительно тупорылая раз не осознала своё историческое родное имя. И до сих пор называют себя унизительной кличкой "мардва":)). Я для себя открыл интересный ФАКТ). Не любят нас те, чьи предки в недавнем прошлом сами были той самой "мордвой" это 100%. Лично проверял, совпадение 100%(!) . Печальный факт. Вот что бывает, когда народ живет с кликухой, и не знает своей истории....

Аоре: Маол пишет: Я для себя открыл интересный ФАКТ). Не любят нас те, чьи предки в недавнем прошлом сами были той самой "мордвой" это 100% Верно. Т.е. те, кто еще совсем недавно предал свой Эрзя язык и народ. Это предательство их мучает. Они хотят, чтобы и другие стали предателями заветов предков: хранить имя и язык своего народа. По-этому их бесит, что другие не хотят отказываться от своего имени и языка, и культуры. бесит, что кто-то гордится, что он ЭРЗЯ.

БУРДЮМ: Аоре пишет: что он ЭРЗЯ. МОН ЭРЗЯ )))

Сыресь Боляень: МИНЬ ЭРЗЯТ!!!

Маол: Монь группав "мордовия рулит" эзть оргоде)) Мон бу сермадовлинь сындениск))) Меня в группу "мордовия рулит" не пускают))

Эрзянь нилькс: Маол пишет: Меня в группу "мордовия рулит" не пускают)) Мезе ней? Кадык молить эсест киява. Эрзятнень ули эсенек кинек.

Сыресь Боляень: Совак "Эрзянь Валс", минь ялгатненень свал кенярддтано!

Kuraevo: "В Саранске запрещают говорить по-эрзянски" Если перефразировать знаменитого Оруэлла "Все языки - равны. Но есть - равнее".

Эрзянь нилькс: Kuraevo пишет: "В Саранске запрещают говорить по-эрзянски" Если перефразировать знаменитого Оруэлла "Все языки - равны. Но есть - равнее". Виде!

chuvashon_erzja: Эряви снардомс эрзянь кельсэ сертадомс кодамояк серма Мордовиян прявтоньте, койсэм сестэ сон карщо валондо эрзякс сёрмадсы . Форумчане-чуваши(chuvash.org) намерены провести эксперимент -написать чиновникам письмо на чувашском языке. Предварительный разговор с чиновниками подтвердил наши догадки - мало людей , а может никто, в ораганы власти пишет письма на чувашском языке, возможно по этой причине на данный момент в органах власти очень редко практикуется ответы на чувашском языке. По крайней мере по разговору с одним из чиновников можно предположить, что на данный момент у них нет юристов, нотариусов и пр. чиновников, способных оформить документы на национальном языке. Чиновник уверил, что если будут письма, запросы, жалобы на родном языке, то такие специалисты будут приняты в аппарат органов власти. Кто нибудь из форумчан писал какие-то запросы, письма и пр. на эрзянском языке в гос.структуры? Могу предположить, что не желание нас самих общаться с чиновниками на родном языке приводить к тому, что не применяется(или редко применяется) родной язык в официальной переписке. Попробуйте кто-нибудть написать(например заявку на выдачу загран паспорта, справки о семейном положении) на родном языке и опишите результат здесь.

Танюш: chuvashon_erzja пишет: Попробуйте кто-нибудть написать(например заявку на выдачу загран паспорта) на родном языке и опишите результат здесь. Разумное предложение!

chuvashon_erzja: Письмо, заявку желательно официально зарегистрировать у секретаря или отправить по почте заказным, копию оставить себе. Как известно,у чиновников имеются утвержденные сроки ответа на письма, которые чиновники боятся нарушить. Пользуйтесь своими правами, просто критика или стоны о несправедливости к положительному результату не приведут.

Kuraevo: Мон Эрзя

Мидянь Оло: Kuraevo пишет: Мон Эрзя Паро! Теде тов яла эрзякс сёрмадт, максозь валот кирдимка.

Kuraevo: Мидянь Оло пишет: Теде тов яла эрзякс сёрмадт Я не смогу, я уже не кто, летающий в интернете, который как то хочет прислониться к своим корням.

Танюш: Kuraevo пишет: Я не смогу, я уже не кто, летающий в интернете, который как то хочет прислониться к своим корням. Kuraevo, вы прислонитесь к корням, а там, возможно и сможете, это придает живительную силу))

Эрзянь нилькс: Статья опубликована в 2003 году. Есть что анализировать. Есть о чём подумать. Цяк лексема Разгуляева Татьяна, “Сятко” журналонь прявтредакторонь полавтыця ---_____________________________________ Шумбрачи, ава-ялгат! Шумбрачи, мельванома инжеть! Эрзянь авань истямо покш промкс зярдояк арасель. Те-васенце. Тень кис сюкпря Республикань Прявтонтень Николай Иванович Меркушкиннэнь. Минь несынек ламо паро тевензэ. Неть: вадря кить, ламо велетнес ветязь газ, од школат, байтяк предприятиятнень виевгавтомаст, эрямонок шождалгавтомга социальной зярыя программатнень эрямос совавтомась, спорттонть покш мелявксонзо. Николай Иванович Мордовиянть теизе содавиксэкс аволь ансяк Россиянь келес, сонзэ ней содасызь лия мастортнэсэяк. Весе тень неезь, касы лангозонзо республикань эрицятнень кемемаст. Бути истя, сестэ сы кочкамотнестэ седе ламо вайгельтне улить максозь сонзэ кис. Минь, аватне, тенень кецятано. Сонзэ марто сюлматано вадря, сюпав ды эйкакшонок туртов седе уцяскав сы шканть. Ёвтазденть мейле пеняцямскак кода-бути а ён. Ялатеке мелем-арсемам ёвтасынь, куш,сынь улить аволь истят мазыйть ды шождат, кенярксовт. Мелявксон эрзянь ды мокшонь журналистиканть течинь стакачидензэ ды сы шкадонзо. Республикасонок эрзянь ды мокшонь изданиятнеде ансяк кото. Рузонсетнеде, - видеть-чирть, малав кавксоньгемень! Истямо жабарданть марто минь кодаяк а пелькставдано а тиражонь, а лиянь-мезень коряс. Ды човорямскак мартост минек а эряволь. Чачома кельсэ изданиятне омбомасторсояк, Россиянь лия республикатнесэяк свал кирдевсть ды кирдевить масторонь ды таркань бюджетнэнь вийсэ. Мекс? Ды сынь зярдояк арасельть эсь лезэс целковоень таштыцякс. Сынст питнест лиясо - сынь кастыть-сыремтить раськень ёжомарямонть, тонавтыть чачома масторонь, келень ды покштянь-авань коень-кирдань вечкеме. Мокшонь ды эрзянь изданиятне, радионь ды телевидениянь”Сияжар” редакциясь, маряви, те тевенть топавтыть аволь уш истя беряньстэ. Ансяк вана питненек ялатеке арась. Мекс? Те кевкстемась неень ды сы шкань Прявтонтень. Седеяк покш меленек содамс, мекс эрзянь ды мокшонь журналистнэнень, миненек жо сави важодемс вельть пек, пандови седе аламо, мекс ансяк эрзянь ды мокшонь изданиятнень печатамс свал а сатнить ярмакт, мекс ансяк минек стувтнить конкурстнэнь ютавтомсто ды мик Печатень чистэнтькак. Ансяк улкоть тешкстынек Россиянь печатень колмосядт ды Мордовиянь Журналистэнь союзонь ниленьгемень вете иетнень. Тосо таго весе велькстнэ-ойтне сатотсть Саранскоень рузонь изданиятненень ды “районкатненень”. “Сятко”, “Мокша”, “Чилисема”, “Якстерь тяштеня” журналтнэнь, радионь ды телевидениянь “Сияжаронть” эзизь ледстнеяк, прок арастькак, куш “Иень сехте вадря материал” журналистэнь конкурсонтень сёрмадовкст кандозельть сынст пельдеяк. Те мезе, эрзянь ды мокшонь журналистнэ рузонсетнеде берянть? Те авиде. Мекевланк, иестэ иес изданиянок, теле-радио программанок вадрялгадыть. Эрзянь ды мокшонь журналистнэнь ютксто улить пек парсте сёрмадыцят, радиосо ды телевидениясо вадря передачань ветицят. Неть: “Чилисемасто” Раиса Кемайкина, “Якстерь тяштенясто” Николай Голенков, “Мокша” журналсто Мария Малькина, Володя Пьянзин, “Сяткосто” Леонид Седойкин, Любовь Дергачёва, “Эрзянь правдасто” Раиса Щанкина, Николай Тремасов, “Мокшень правдасто” Нина Кубанцева, радиосто Татьяна Ларина, Лидия Абрамова, телевидиясто Анна Исаева ды ламо-ламо лият. Байтяктне пингест алтызь эрзянь ды мокшонь журналистикантень. Эли эйстэст конаськак эзь явовто мель? Эрзянь ды мокшонь кельтне покштянь-покштянок мода лангсо лововить государственнойкс. Ансяк те конёв лангсо. Тевсэ келенек аэрявиксэкс . Секс, велень ламо школатнесэяк чачома келесь ды литератрась тонавтневить мельде-валдо. Ошонь школатнесэ кельденек прок толдо пелить. Истя, ветешка иеде икеле Саранскоень комсь школасо (содазь, кармавтозь) тонавтневсь эрзянь кель. Ней-ансяк вейксэтнесэ ды сеяк факультативсэ, налксемань кис. Мордовиянь вузтнэсэ, филологиянь факультеттэнть башка, эрзянь ды мокшонь кельтне овсе а тонавтневить. Экзаментнэ ветявить ансяк рузонь кельсэ. Шабра Татарстансо, примеркс, тевтне аштить лиякс. Тосо Казанеськак-татаронь прявтош, рузокс вейкеяк сермадовкс а неят. Бути келенек тонавтневить ланга-прява, бути сынь кодаткак тевень ветямсто а эрявкшныть, сестэ косто тенек саемс сермадстыцят? Кода кастомс тиражонок? Ды содавлидеяк, Николай Иванович, кода минь пурнатано неть пайстомо омбоце пель тёжа номертнэнь! Транспортонок арась, командировкас ёртыть трешникть, телефонсо ламо иля корта. Велес пачкодят, тосояк эйзэть а кецить: эрицятне, почтань важодицятне кармавтозь сёрмадстомо “сударыняс-мезес”, районкатнес. Колхозонь прявтось ( чевте седей понгиндеряй) максы кескав сахар эли ящикень туро ой. Оенть мельга ардома маслозаводов, тосто миемензэ - Саранскоев, мейле идезь ярмактнень лангс колхозниктненень сёрмадстома журналт. Анок анекдот ды весе! Содадо, рузонь изданиянь вейкеяк важодиця истят майсемат а соды, куш сынст изданиятнень питнест вельть седе покшт. Ды мезть ледстнемс Татарстандонть, Марий Элсэ, Комисэ… тосояк тевест седе молить. Тиражонок кастомс яла тенек лездыть, сюкпря тенст, суоминь ды эрзянь, мокшонь ойме марто зярыя ломанть. Невтемань кис, культурань министранок Пётр Николаевич Тултаев. Покш прявтнэстэ сон васенце, кона пшкалесь тенек кедьчавома конёвтнень (договортнэнь) эрзякс ды мокшокс ютавтомаст коряс. Седейшкавань сюкпря тензэ! Кшнинь пирявкст тенек стявтни почтась. Истя, “Сятконь” вейке номерэнть питнезэ ниле целковойть кемготово трешникть. Сермадстыцянтень пачтямга почтась луты пельденек ниле целковойть кемгавксово трешникть. Тень пес саить минень-сюнонь налогт. Текенень, арась косто тенек сайнемс ярмакт Россиянь каталогс совамонтень. Содазь, седе ламо эрзятне эрить республиканть томбальга ды сынсткак ули мелест ловномс тиринь кельсэ. Секень вант, истямо мелест лотки топавтневемеде. Мезе ёвтамс эрзянь ды мокшонь изданиятнень сы шкадост? Сон-арась. Журналтнэнень, примеркс, кадовсь эрямс, паряк, кеменьшка иеть. Минь ней уш яжатано пря сень лангсо, мезе максомс сы номертнэс. Сёрмадыцянок, ловт, арасть. Сыретне-сыредсть, одтнэ (куш аламо, ансяк улить) прянь яжамо стякодо а кармить. Иень-иень а явкшновить тенек ярмакт гонораронь пандомс. Мекс-бути ансяк эрзянь ды мокшонь изданиятнень печатамс а мукшновить ярмакт. Тень коряс сёрмадстыцянок туртов номертнэ пачколить кавто, колмо, ковонь ютазь. Чувашиянь, мердяно, тевест тунь лият. Се журналистэнтень, кие бажи важодеме чуважонь изданиясо, савкшны цидярдомс покш конкурс. Сыненст пандовияк пек седе ламо. Ды секскак чуважонь журналистэкс улемась – покш каштанчи. Куш аламос бу улемс сынст таркасо! Эрзянь ды мокшонь кельтнень коряс меельце конференциясь ютась кавксо иеде икеле. Тосо кемекставт сёрмадомань лувтнень коряс валкст ды тонавтомань книгат те шкас арасть. Сёрмадт, кода мелеть. А вечкевить келень содыйтнень экспериментэсткак. Келенек пурднить-менчить, кода мелест, ладсить рузонь келенть коряс. Мекс кодаяк а чарькодеви: эрзянь ды мокшонь кельтнень эсест лувост, весе валонок рузонь келень сёрмадомань лувтнень алов а аравтовить. Текенень, тандавтнить эйсэнек “эрзя-мокшонь” вейкине келень теемасо. Мень човордавкс те ули, а чарькодеви! Умок уш теемаль келень коряс свалшкань комиссия, кона ванноволь келень полавтовкстнэнь мельга ды печатамс нолдаволь тонавтомань ансяк паро книгат. Те комиссиянтень улемаль научно-исследовательской институтонть пингстэ ды тозонь пурнамаль алкукс превей ломанть. Те пек лездаволь келенек ваньксчинзэ ванстомантень. Кармавольгак республикасонок явовомо седе покш мель эрзянь, мокшонь журналистикантень, кельтненень, койтненень-кирдатненень, парось улевель эрзятненень, мокшотненень, весенень. Сестэ, алкукскак, прявтонок питнепезэ а улевель. Спортось, моротне, промкстнэ – те пек паро, ансяк раськень ёжомарямонть кастыть чачомакельсэ книгатне, журналтнэ, газетатне ды радио-телепередачатне. Умок уш ёвтазь: ули кель–ули раське. Тенень поладтано: кармить эрямо раськенек-карми республиканокак.

Маол: Кода меремс "поздно". Велень эритятне те сёрмадовксонть як а чаркудить, а то что журналт ды газетат. Бути арасть эрзянь школат, эйкакшонь пиринеть, сестэ косто ломатне кармить келенек содамо. Мон содан кода минек велесэ ломатне кортыть, човор эрзя-рузонь кельсэ, да и то сыре ломать. Моньсь эзинь корта эрзякс ламо иеть)) ней тонадынь. Литературной келенть ней а ламо ки соды, а школасо "Эрзянь кельтеме" кияк содамо а карми. Люди, сами изъявившие желание изучать родной язык это не то что не весь народ, это даже народом назвать сложно - некоторое количество человек.

Сыресь Боляень: Маол пишет: Кода меремс "поздно". Поздно - талай. Маол, арсян прянть нолдамонзо а шка. Улить раськеть конат "кулозь" келест теизь раськень, ды эсест мастооронь келекс. Минденек стака тенест ульнесь...

Танюш: Мордовии на празднование единения выделят 17 млрд руб. Весьма "конструктивное" решение в период обостряющегося кризиса и ожидающейся повальной безработицы. Так и хочется воскликнуть: "Господа, кто выделит больше!" Что это - очередной плевок в душу народа?! откровенное ёрничество и воровство бюджетных средств под прикрытием 1000-летия липового единения?! А ведь на эти деньги можно было бы построить не один овоще-фрукто-перерабатывающий завод - специально посмотрела какова возможная стоимость такового - 300 млн.руб. Для Мордовии это могло бы стать решением проблемы оттока местной рабочей силы в другие регионы из-за дикой безработицы и крайне низкого уровня зар.платы в самой Мордовии. На мой взгляд, необходимость строительства таких заводов назрела давно - Мордовия -сельскохозяйственный регион, а перерабатывающей базы практически нет. А ведь таким образом могли бы поддержать и умирающие села, а вместе с ними и национальные традиции и языки коренного населения, в частности - эрзян.

Kuraevo: Вот хитрый русский язык: "Россия - многонациональное государство" - отметил Меркушкин. Не федерация, не конфедерация ,как Швейцария, вот и мордва в России 1000 лет, а чего то у неё нет.

+FINNO-UGOR+: *PRIVAT*

chuvashon_erzja: +FINNO-UGOR+ пишет: Народ сам виноват Это немного погорячились, может быть лучше сказать, что часть эрзян сами виноваты . Или мы(мое окружение) сами выноваты...

+FINNO-UGOR+: Честнее, в этом есть вина самого народа. Я не злой человек, мне больно читать такие известия...

chuvashon_erzja: +FINNO-UGOR+ пишет: Честнее, в этом есть вина самого народа Если мои старики и родители тоже относились и относятся к народу, то они не виновны - эрзянский язык мне и моей жене передали в достаточном объеме. Мы(и наше современное окружение) можем говорить о себе, вина имеется. А о целом народе, по-моему, с личной точки зрения говорить не скромно Я уже писал несколько раз, никто(народ точно) Вам не мешает говорить и писать по-эрзянски. Пишите и говорите. А здесь на форуме - вообще все условия для этого созданы -учитесь бесплатно , а мы еще Вас похвалим и будем гордиться Вами. Народ тут не виновен -это точно.

+FINNO-UGOR+: Хм... А кто виноват, что они в своей республике боятся на родном языке общаться? Никто же за это к стенке не ставит или не департирует в страны Азии. Ну не приветствуется и что теперь? Кто меня здесь привествовать должен с моим родным языком?

Терюшань Сергу: +FINNO-UGOR+ пишет: Хм... А кто виноват, что они в своей республике боятся на родном языке общаться? Тон киде, Маризь Кемальде, Шароновдо, Инязордо, Четверговдо, Ковалевадо, П. Любаевде, Дорониндэ ды седи тов??

chuvashon_erzja: +FINNO-UGOR+ пишет: А кто виноват, что они в своей республике боятся на родном языке общаться? Мон чачинь Самара ёнсо, Черемшан лейденть маласо, сехс Мордовиядо аламо содан, кода тосо ульнесь ды ней эрзянь келенть туртов тевесь кодамо. МОнь тетяньмарто авам велесэ колмо кельсэ кортыльть: эрзянь марто эрзякс, чувашонь марто чувашск, рузонь марто рузкс, покшам татаронь келенть как содыль, мон аволь вадрясто татаронь келенть содаса, малав 15% кортамонть чарькодьса. Истя лиси монь кудораськем колмо кельсэ кортыль, нейгак истя. Сазором эсинек велесэ эри, нейгак колмо кельсэ кортыть. Мон Мордовиясо ульнинь наголь весть, сестэяк эсинь дырныгайсэ республиканть пачк ардозь ютынь . Лоткакшныне вейке велес кинь кевкстямо, мон эрзякс кевкстян церась рузкс каршо ёвли килангонть туртов . Ки сонзэ кардась эрзякс кортамо аздан, мерсь: мон чарькодян, ансяк кортамо ладс а маштан... Апак корта -кода тонады ? Ансяк Раськень Озкссо весемень марто эрзякс кортыне.

Танюш: chuvashon_erzja пишет: мерсь: мон чарькодян, ансяк кортамо ладс а маштан... Для Мордовии это характерно, так как там практически полностью отсутствует культура общения на эрзянском языке. А разговаривая на русском и повсеместно слыша его, невозможно тонадомс кортамо эрзякс. Монень эрзянь кель пек вечкеви, но кортамо ды сёрмадомо монень стака, хотя мелем эрзякс кортамо ули.

chuvashon_erzja: Танюш пишет: невозможно тонадомс кортамо эрзякс Ошсо нама стака тонадомс, кие икеле кортыль сеяк келенть стувсы . Те тевесь ульнесь веле чиресэ, минь аламошкеде ёмсине , араселть кодаткак невтькст килангсонть, ков ардомс. Чиньзелть пачкодине велес, ульцянь трокс скалт стадас панильть, веленть лемензэ стувтыя, яряви кевкстямс Андюнь- сон тосо фотоартовкст теекшнэсь, сон арсян содасы. Велесь эрзянь, ломаньтне чамаланкс ванозь -эрзят. А истяк церась килангонть видьстэ невтизе -сюкпря тензэ . Арсян велесэнть эрзякс кортыть, таго те ломанесь руз ульнесь, сестэ паро -рузось эрзякс чарькоди .

Маол: Ки а визди се корты! А кто не разговаривает это не вина народа, а вина системы. Созданы условия "ненужности"... "легче значит лучше". Хорошо что не все эрзяне идут на поводу системы, навязанных ценностей и мировоззрения. Если мы эрзяне, то и должны ими оставаться. Остальные как хотят...

+FINNO-UGOR+: Истя. Но у самих должно что-то щевелится в голове, если ты представитель нации, пойдем уж по примитиву, значит есть какой-то язык, культура. Лично я дошел до этого имеенно примитивно, никто в семье не воспитывал, не учил, больше слова мордва не слышал. Ды содавикс ломанть. Кие корты те? Сынь теить ине теветь,кортнема лиядо.

Маол: Минек велесэ а весть рузтнэ(тав кинь роднят-мезть) эрзянь келенть овсю эзть сода, сакшность минек велей... Сындениск кизэсь сатотсь...сёксня уж кармакшность эрзякс чаркодьме ды аламине кортамо))

chuvashon_erzja: Моал, мон ванан тон Алопесэ эрят. Таго эрьва эрзянь велесенть улить Алопе ды Верепе ульцят? Минек велесэнть улить ульцят: Алопе, Верепе, Кутурпе, Татарпе, Лачага. Кутурпе -те таго рузонь хутор валдонть лись, аздан. Лачага - те чувашонь кельстэ ютавтови -пек начко тарка, рузкс малав болото. Ней рузкс Лачаганть лемдизь улица Болотная. Мон чачинь Лачагасо Татартне минек велестэнь умок тусть Татарияв, таго Лениногорский районс, ульцянть лемезэ истяк кадовсь. Мекс буди татарне эрзя ды ветькетнень(чуваштнэнь) марто вейсэ эзть эряво. Ветькетне эрзятнень марто малав 300 иеть вейке велесэ вейсэ эрить...

+FINNO-UGOR+: Кодамо тынк мель? Это политика разрушения всех "иных" культур России?

Танюш: +FINNO-UGOR+ пишет: Это политика разрушения всех "иных" культур России? Это политика уничтожения всего национального, всего самобытного, всего имеющего своё собственное лицо, своё я, свои корни, свои особенности, это политика уничтожения в том числе и русского, потому как Русь зиждется на нашей древнеэрзянской культуре.

Сыресь Боляень: +FINNO-UGOR+ пишет: Это политика разрушения всех "иных" культур России? Это политика разрушения иных, и, в первую очередь - своей культуры!!!



полная версия страницы